تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر گسترش برنامه های قرآنی مدارس پاکستان

نماینده کشور پاکستان در نمایشگاه بین المللی قران، با اشاره به فعالیت های قرآنی کشورش گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه مناسبی را برای گسترش برنامه های قرآنی در مدارس پاکستان ایجاد کرد.

عرفان حیدری نماینده کشور پاکستان در نمایشگاه بین المللی قران با اشاره به اهم فعالیت های حوزه قرانی در این کشوربه خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: تربیت حافظان و قاریان ممتاز و بین المللی همچون محمدتقی خان که جزء شیعیان است نتیجه و ثمره فعالیت های قرانی کشور پاکستان بوده و تاکنون 98 درصد این کشور به دین اسلام گرویدند و دو درصد هندو و مسیحی هستند و حدود یک چهارم جمعیت کشور پاکستان یعنی 50 میلیون نفر از ان به مذهب شیعه گرایش دادند.همچنین مدارس شیعی قبل از انقلاب ایران فعالیتی در حوزه قرائت حفظ قران اما بعد از انقلاب ایران این مدارس در زمینه های قرانی تقویت شدند.

وی افزود: مردم کشور پاکستان در ماه رمضان علاقه خاصی به قرائت قران دارند به صورتی که یک نفر در ماه رمضان 2 یا 3 بار قرآن را ختم می کند همچنین در این ماه قبل از افطار جلسات و برنامه های قرآنی منظم اجرا می شود.

عرفان حیدری تصریح کرد: دیگر فعالیت های قرانی کشور پاکستان ترجمه قران به زبان اردو، انگلیسی و نشر آن در میان مردم است.همچنین تفسیری سه جلدی برگرفته از تفاسیر نمونه المیزان، نور و ثقلین تالیف شده است.

وی عنوان کرد: ترجمه قرآن به لهجه های اردو، پشتو، ولدی، سیندی، در کشور پاکستان موجود است و از جمله اداراتی که در کشور پاکستان فعالیت قرآنی گسترده ای را بر عهده دارد اداره تنزیل است.

نماینده پاکستان در نمایشگاه قران افزود: این اداره فعالیت هایی در بسترهای مختلفی همچون قرائت، حفظ، تجوید روخوانی و روانخوانی قران دارد که همچون موسسه قرآنی الزهرا به عنوان یکی دیگر از مراکز گسترده حوزه قرآن در کشور پاکستان مشغول به فعالیت است.

گفتنی است چاپ کتبی در حوزه قران به همت این موسسات توسط سیدحامد جمال رضوی با عنوان خصوصیات قرآن مجید و کتابی دیگر با عنوان تعلیم قرآنی برای کودکان، نوشته ادریس احمد علوی بوده است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 278204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha