کوچک قامت اما بزرگ اراده

خبرگزاری شبستان:برنامه" ماه عسل " قصه آدم هایی که مخاطبان خودرا به فکر فرو می برد و غافلگیر میکند در برنامه شب گذشته کوچک مردانی اما بزرگ اراده و مردانی درشت اندام با قلبی کوچک از قهرمانان قصه این برنامه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اجتماعی خبرگزاری  شبستان ، برنامه ماه عسل شب گذشته در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان با اجرایی "احسان علیخانی " بر روی آنتن رفت که طبق روال همیشه ماه عسل مخاطبان خود را با قصه های از انسان هایی که در اجتماع در کنار ما زندگی می کنند غافلگیر کرد.


در برنامه "ماه عسل "شب گذشته حسین عبدی فر، حسین سرخسی و سعید کبیری به سرپرستی مهدی صفایی 4 مرد با اندامی درشت و ورزیده که در مراسم ها و کار های تشریفاتی نقش محافظ را بر عهده داشتند از مهمانان بخش اول برنامه ماه عسل بودند.


هر دو حسین و سعید ادعا داشتند که اندام هایشان درشت و ورزشکاری است اما قلب هایشان کوچک ؛می گفتند به دنبال این هستیم تا با مردم ارتباط دوستانه برقرار کنیم اما مردم هنگام برخورد با ما حس میکنند ما انسان هایی خشنی هستیم در حالیکه اینگونه نیست ما هم همانند مردم عادی قلب داریم و احساساتی هستیم.


مهدی صفایی، قهرمان جهانی کیک بوکس سرپرست گروهی از ورزشکارانی است که برای مراقبت و حفظ امنیت مراسم آموزش دیده اند با حضور در این برنامه می گوید: یک جمله است که همیشه با من است" خداوند آنقدر مرا قوی کن تا بتوانم با قویترین دشمن که خودم هستم مقابله کنم"، خداوند یک سرویس ویژه به ما عطا کرده است و ما به خدا بدهکاریم بنابراین باید از این سرویس ویژه در راه درست استفاده کنیم.


بخش اول برنامه ماه عسل جذاب و شیرین بود؛ اما ماه عسل در بخش دوم جذابتر و قابل تامل تر با حضور سه نفر از آبادان و بیان قصه آنان شد.


عادل و عدنان که همراه پدر خود در این برنامه حضور داشتند از قهرمانان قصه در بخش دوم بودند که کوچک قامتانی که از ناحیه پا معلول بودند اما اراده ای بزرگ در آنان نهفته بود که مخاطبان را به فکر فرو می برد.


عادل و عدنان از مکانیک های برجسته آبادان بودند که با وجود  معلولیت اما یک تعمیر گاه را می چرخاندند و پدرشان در این باره گفت: برای اینکه فرزندانم در اجتماع رشد کنند و امید به زندگی و آینده داشته باشند و منزوی نشوند به آنان مهارت تعمیر ماشین ها را آموخته که خدا رو شکر اکنون آنان تعمیرگاه را میچرخانند و بنده کمتر کار می کنم.


عدنان و عادل که دوسال با یکدیگر تفاوت سنی دارند درباره کار کردنشان و نگاه مردم به آنان می گویند:خیلی از آدم ها هنگامی که با ما مواجه میشوند لذت میبرند که با معلولیتی که داریم میتوانیم کار کنیم.


کوچک قامتان معلول از خداوند آرزو ی موفقیت و زندگی خوب در آینده دارند و پدرشان آرزو می کند که آن ها سرو سامان بگیرند و ازدواج کنند.


حسین عبدی فر، حسین سرخسی از مهمانان بخش اول به احترام عدنان و عادل ایستاده اند و حسین عبدی فر می گوید:اینان قهرمان هستند و حسین سرخسی هم معتقد است آدم باید قد دلش بزرگ باشد.


مهدی صفایی می گوید: قد بلند و هیکل درشت خوب است امابزرگی قد دل و عقل اهمیت داردکه عدنان و عادل هم جز این دسته آدم هایی هستند که دل و عقلشان بزرگ است.


احسان علیخانی جملاتی پایانی برنامه را اینگونه تمام میکند که برنامه جذاب و قابل تاملی پخش شدکه همراه با پیامی برای ما انسان ها بود؛ که ارداه و انگیزه است که انسان را به آرزوهای بزرگ میرساند و لطفا قضاوت مطلق درباره ی آدم ها نکنید که قضاوت کار خداست.


پایان پیام/


 

کد خبر 278926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha