خشونت بار ترین روزهای ریف لاذقیه// کشته شدن 50 شهروند سوری

خبرگزاری شبستان: روستاهای ریف لاذقیه شاهد خشونت بارترین درگیری ها از آغاز بحران سوریه هستند، به طوری که در این روزها دستکم 50 شهروند سوری به خاطر تسلط تروریستها بر این روستاها کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، ریف لاذقیه امروز به رویارویی با حوادث سوریه برگشت و روستاهای این منطقه برای نخستین بار شاهد خشونت بارترین درگیری ها از زمان آغاز درگیری ها در ژوئن سال 2012 است؛ به طوری که بیمارستان های این استان میزبان تعدادی زیادی کشته و زخمی است که بیشتر آنها شهروندان عادی سوری هستند.
تعداد زیادی از ساکنان روستاهای بیت الشکوحی، استربة و الحمبوشیة و البلوطة از جزئیات حمله نیروهای مخالف نظام به پایگاه های ارتش و روستاهای مجاور آن پرده برداشتند ، حمله ای که منجر به کشته شدن دست کم 20 شهروند سوری شد.
نیروهای مخالف مسلح پس از ورودشان به همراه نیروهای جبهه النصره به این منطقه و تسلطشان بر دیده بانی های ارتش سوریه، بیش از صد گروگان را به مکان نامعلومی بردند.
براساس گزارش ساکنان محلی، درگیری ها عصر دیروز شعله ور شد، یک فرد انتحاری خود را در مرکز ارتش سوریه در ریف لاذقیه منفجر کرد.
پس از لحظاتی از این انفجار، مسلحان تروریست که نزدیک به هزار نفر بودند، به مراکز ارتش حمله ور شدند.
شاهدان عینی به روسیا الیوم گفتند: برخی روستاهای مورد یورش قرار گرفتند و برخی دیگر با همپاره و موشک هدف قرار گرفته شدند.
منابع پزشکی اعلام کردند: بیمارستان الحفة 80 شهروند زخمی سوری از جمله زنان و کودکان را برای مداوا پذیرفته است.
ارتش سوریه نیز در پاسخ به این اقدام تروریستها، پایگاه آنها را بمباران کرده است و بالگردهای نظامی برفراز این منطقه پرواز می کنند و همچنان صدای بمباران و تیر از این منطقه شنیده می شود.
پایان پیام/

کد خبر 279642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha