آثار 300 اندیشمند به روایت دانشنامه حکمت سیاسی

خبرگزاری شبستان: آثار و اندیشه های سیصد تن از دانشمندان فلسفی در دانشنامه حکمت سیاسی اسلامی گردآوری می شود.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، آثار و اندیشه های 300 تن از دانشمندان فلسفی در "دانشنامه حکمت سیاسی اسلامی" گردآوری می شود.

بنابر این گزارش، این دانشنامه در 15 جلد، دو هزار اثر از دانشمندان فلسفی، همراه با تحلیل و حاشیه نویسی برجسته ترین گروه فلسفی کشور را دربر می گیرد.
فاز نخست این دانشنامه با آثار دانشمندانی همچون فارابی، خواجه نصیرالدین طوسی، قطب الدین شیرازی، ابن سینا، ابوالحسن عامری، سهرودی، میرداماد، ملاصدرا، ملاهادی سبزواری، علامه طباطبایی، علامه شهید صدر، ایت الله جوادی آملی، آیت الله حسن زاده آملی، شهید مطهری، امام خمینی (ره)،علامه جعفری، محمد رضا حکیمی، استاد رضا داوری اردکانی، استاد آیت الله الهی قمشه ای و علامه شعرانی با مدیریت آیت الله محمد خامنه ای رییس بنیاد حکمت صدرا در حال تدوین است.
در این مجموعه موضوعات اصلی متن استخراج و استنباط شده و مسائل بروز زنده و احیا می شود و به تناسب مشکلات عصر کنونی ایران، جهان اسلام و جهان بشری و بحران های آن پاسخی کارآمد و در خور توجه با استناد به منابع مکتوب حکمت معتبر داده می شود.
این مجموعه 15 جلدی با همکاری موسسه حکمت و فلسفه اسلامی ایران تا اوسط سال آینده با دربر گرفتن آثار بیش از 300 دانشمندان فلسفه در اختیار علاقه مندان و محقان قرار می گیرد و پروژه های بعدی این دانشنامه بر اساس آثار دویست تن دیگر از دانشمندان تالیف می شود.
پایان پیام/
 

کد خبر 280519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha