ادامه تعرض سلفی ها به شیعیان// حمله به منزل برادار«حسن شحاته»

خبرگزاری شبستان: سلفی ها مصر در راستای تحرکات ضد شیعی خود این بار به منزل برادر حسن شحاته حمله کردند و خواستند تا وی و خانواده اش را اخراج کنند.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منابع عربی، تعدادی از سلفی ها در روستای «هربیط» مرکزابوکبیر در استان الشرقیه مصر به شیخ «اسماعیل شحاته» برادار شهید شیخ حسن شحاته در منزلش حمله و تلاش کردند تا وی و خانواده اش را از شهرک بیرون کنند.
این سلفی ها شیخ اسماعیل را تهدید کردند و گفتند که یا جای ما یا جای تو.
در میان این افراد چهره های از رهبران حزب سلفی النور همچون « احمد محمد موسی»،« محمد محمود الاشقر»، «احمد اسماعیل جلام» دیده می شد.
این شیوخ سلفی به همراه 400 نفر دیگر شیخ اسماعیل را غافلگیر کردند، آنها وی را به اهانت به ساکنان روستا متهم کردند.
شیخ اسماعیل شحاته گفت: من از خانه ام بیرون نمی آیم زیرا پس از کشته شدن برادرم از سوی سلفی ها به مرگ تهدید شدم.
شیخ اسماعیل شحاته شایعات درباره مشاجره بین فرزندش با یک شیخ سلفی این روستا را که منجر به تجمع شیوخ سلفی روستا و برخی از ساکنان روستا در برابر منزل وی شد، نفی کرد.
وی تأکید کرد: دادخواست هایی علیه «محمد ابراهیم» وزیر کشور، «ممدوح اسماعیل» نماینده پیشین حزب سلفی النور و «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده ارایه داده و آنان را به تحریک به قتل متهم کرده است.
گفتنی است، شهید حسن شحاته یکی از برجسته ترین علمای شیعه در مصر به همراه سه نفر از همراهانش 23 ژوئن به دست گروهک تکفیری مصر در روستای زوایه مسلم در استان الجیزه به طرز فجیعی به شهادت رسید.
پایان پیام/

کد خبر 281011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha