طلاق عاطفی زمینه ساز کاهش اعتماد بین زن و شوهر  است

خبرگزاری شبستان:یک پژوهشگر علوم اجتماعی گفت: طلاق عاطفی موجب کاهش محبت بین زن و شوهر می شود.

حجت مداحی در گفت و گو با خبرگزاری شبستان در اراک افزود: طلاق عاطفی به عنوان انتخابی نفرت انگیز بین تسلیم و نفرت از خود است که زن و شوهر هر کدام آن را تجربه می کنند که در آنها هر یک از زن و شوهر به دلیل غمگینی و ناامیدی دیگری را آزار می دهد.

 

وی گفت:طلاق عاطفی متضمن فقدان اعتماد، احترام و محبت به یکدیگر است که همسران بجای حمایت از همدیگر در جهت آزار و ناکامی و تنزل عزت نفس یکدیگر عمل می کنند و هر کدام به دنبال یافتن دلیلی برای اثبات عیب و کوتاهی و طرد دیگری است.


این پژوهشگر علوم اجتماعی ادامه داد: طلاق عاطفی ، فاصله عاطفی و مشخص و آشکار میان همسرانی است که هر دو ناپخته هستند، هر چند یکی از آنها ممکن است این ناپختگی را تایید کند و دیگری با ابراز اعمال مسئولانه مفرط چنین چیزی را انکار کند.


مداحی با بیان اینکه دخالت خانواده ها در زمینه فرهنگی و اقتصادی از عوامل موثر بر بروز مشکل در زندگی مشترک زن و مرد بوده است، افزود: اختلاف سطح اقتصادی خانواده زن و مرد موجب بروز تنش و مشکلات در روابط همسران می شود و همچنین ناهماهنگی در زمینه فرهنگی نیز از طریق تفاوت در نگرش ها و آداب و رسوم منجر به بروز اختلاف و افزایش فاصله همسران شده است.

 

این پژوهشگر علوم اجتماعی خاطرنشان کرد:بحران های مالی ناشی از مشکلات شغلی مرد با افزایش مشغله کاری و ذهنی مرد در نتیجه کاهش توجه او به همسر و زندگی مشترک نقش مهمی در افزایش فاصله همسران از هم داشته که موجب بروزطلاق عاطفی می شود.


مداحی دوری زن مرد از هم به دلیل کار کردن مرد در شهر دیگر نیز از عوامل افزایش فاصله همسران دانست و افزود: اعتیاد مرد به مواد مخدر و ازدواج مجدد نیز از عوامل موثر بر دوری عاطفی مرد از همسر و افزیش نارضایتی زن بوده است.


پایان پیام/

کد خبر 281268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha