"جهاد اقتصادی" پاسخی به تهدیدات سردمداران زور و ستم است

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نامگذاری سال جدید به نام "جهاد اقتصادی" را پاسخی منطقی به تهدیدات سردمداران زور و ستم علیه جهموری اسلامی ایران دانست.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه جهاد اقتصادی تداوم سال همت مضاعف و کار مضاعف است، تصریح کرد: همت و کار مضاعف مردم و مسئولان موجب خودکفایی کشور در عرصه های مختلف شد.
 
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به یک جهت‌گیری عمومی نیازمند است، افزود: این امر با بیانات مدبرانه مقام معظم رهبری تعریف می شود.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مباحث اقتصادی اموری همانند تجارت و داد و ستد در اذهان عموم مردم تداعی می‌کند در صورتی که جهاد در معارف دینی دارای مفهوم گسترده ای است.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد به معنای میانه‌روی است، اذعان کرد: این میانه روی در تمامی حوزه‌ها و عرصه‌ها معنا و مفهوم پیدا می‌کند بنابراین باید تلاش کنیم اقتصاد در جامعه معنای گسترده‌ای را فرا بگیرد.
 
حجت‌الاسلام لطفیان تاکید کرد: باید تلاش کنیم جهاد اقتصادی در زمینه‌های گوناگون زندگی ما تحقق پیدا کند چرا که هدف از جهاد اقتصادی مسئله اقتصاد اسلامی است.
 
وی ادامه داد: اگر اقتصاد به معنای اسلامی در جامعه مطرح شود نباید در آن جامعه ظلم، ستم، ربا و منفعت یک جانبه وجود داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست با تحریم کشورهای غربی مواجه است نامگذاری سال جدید به نام جهاد اقصادی از سوی مقام معظم رهبری یک پاسخ منطقی به تهدیدهای سردمداران زور و ظلم علیه جهموری اسلامی ایران است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با رسیدن به جهاد اقتصادی، فرهنگی در جامعه ما نهادینه می‌شود که زمینه پیشرفت کشورمان در عرصه های گوناگون را فراهم می‌کند.
 
وی جهاد در دو نوع درونی و بیرونی ذکر کرد و گفت: جبهه‌ای که مقام معظم رهبری ترسیم کرده هر دو جهاد درونی و بیرونی نظام را تعریف کرده است.
 
حجت‌الاسلام لطفیان جهاد درونی نظام را لازمه رسیدن به خودکفایی دانست و گفت: جهاد برونی می‌تواند پاسخگوی تحریم‌های یک جانبه کشورهای غربی علیه ایران باشد.
 
حجت الاسلام لطفیان با تاکید بر اینکه مردم کشور باید پیشتاز و پیشگام این جهاد شوند، افزود: برنامه‌ریزی درست مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌تواند زمینه را برای رسیدن به این جهاد فراهم کند.
 
وی با بیان اینکه جهاد با وحدت تحقق می یابد، خاطرنشان کرد: جهاد یک مسئله فردی نیست بلکه یک مسئله اجتماعی و گروهی است.
 
وی وحدت و انسجام ملی را لازمه تحقق جهاد اقتصادی دانست و یادآور شد: مسئولان نظام باید زمینه ساز تحقق این جهاد باشند و مردم نیز در متن این جهاد اقتصادی قرار گیرند.
 
پایان پیام/
کد خبر 28187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha