رشد هماهنگ فرهنگ و اقتصاد آینده روشنی برای کشور ترسیم می کند

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: رشد هماهنگ فرهنگ و اقتصاد آینده ای روشن را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، دکتر غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری، امروز( 8 فروردین) در نشست هم اندیشی توسعه و عمران بخش عقدا با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام جهاد اقتصادی و با تاکید بر دیدگاه فرهنگی دولت، اظهار داشت: با تلفیق این دو مقوله یعنی فرهنگ، اقتصاد و رشد هماهنگ آن آینده ای روشن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم می شود.

عضو انجمن توسعه و عمران عقدا، با اشاره به ظرفیت های والای فرهنگی در منطقه عقدا، به گوشه ای از این پتانسیل ها اشاره کرد و گفت: منطقه عقدا به عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق استان یزد از پیشینه غنی فرهنگی و اصالت اسلامی و ایرانی برخوردار است و در بسیاری از موارد فرهنگی نظیر تعزیه خوانی، برپایی جشن ها و اعیاد ائمه به صورت سنتی الگوی سایر مناطق استان و کشور بوده است.
 

خواجه سروی، با اشاره به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در سال جاری، اذعان کرد: حضور حداکثری و با بصیرت مردم چون همیشه در این انتخابات مورد انتظار است و با انتخاب آگاهانه و بی تعصب افراد صالح، بار دیگر صحنه ای از ارادت مردم ایران به نظام اسلامی به نمایش گذاشته شود.
 
احمدکمالی، فرماندار اردکان نیز در این نشست بخشی از فعالیت های صورت گرفته در سال 89 را در بخش عقدا بازگو  و پیگیری تا حصول نتیجه برای تسریع در راه اندازی دانشگاه پیام نور عقدا که از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان بوده است را در این راستا مهم ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر فرامین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی ) در لحظه تحویل سال و پس از آن در حرم امام رضا (ع) جهاد و تلاش برای رشد و ترقی اقتصاد ایران را امری واجب دانست و افزود: آنچه ما را در رسیدن به اهداف مقدس جمهوری اسلامی کمک می کند، همدلی، همفکری و مهرورزی در همه عرصه هاست.
 
وی ادامه داد: باید از تفرقه، بیش از پیش بپرهیزیم و همه ایران را سرای خود بدانیم و شکر گزار نعمت های خدا باشیم و خدمات ارزنده و پیشرفت های عظیمی که هر روز شاهد آن هستیم را نادیده تلقی نکنیم.

فرماندار اردکان، به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در سال گذشته اشاره کرد و انجام این تحول عظیم را مقدمه جهاد اقتصادی دانست و گفت: انشا الله با برنامه ریزی های انجام شده در سال جدید اعتبارات خوبی برای شهرستان در بخش های مختلف جذب خواهد شد و شاهد بهره برداری از پروژه های زیر بنایی در سراسر این شهرستان در سال 90 باشیم.

 پایان پیام/
کد خبر 28191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha