سرانه فضای نمازخانه مدارس خراسان شمالی به 45 سانتی متر افزایش یافت

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح نهضت نماز، سرانه فضای نمازخانه مدارس استان از 21 سانتی متر به 45 سانتی متر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ محمد وحیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست خبری با خبرنگاران استان با اعلام این خبر از توجه به نماز به عنوان ویژگی ممتاز در مدارس استان یاد کرد و ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبارات مناسب از محل سفر رهبری به استان برای ساخت 185 مدرسه، تعداد فضای نماز خانه های مدارس استان افزایش یابد.


وی خاطرنشان کرد: در راستای فرهنگ سازی نماز در بین دانش آموزان تعداد روحانیون مستقر در مدارس به منظور اقامه نماز جماعت نیز از 111 روحانی در سال 85 به 306 روحانی در سال گذشته رسیده است.


وحیدی با تاکید بر توجه ویژه این سازمان به حوزه نماز، قرآن و عترت، تصریح کرد: ایجاد 143 مدرسه قرآنی و جذب 64 نیروی قرآنی با ویژگی ممتاز قرآنی در این راستا بوده است.

*فعالیت 21 مدرسه تخصصی قرآنی
 

وی همچنین از افزایش تعداد مدارس تخصصی قرآن از 19 مدرسه به 21 مدرسه در سال جاری خبر داد و بیان داشت: سال گذشته همچنین 46 هزار دانش آموز در طرح نهضت ملی حفظ قران کریم در فضای مجازی ثبت نام شدند که از این تعداد 7 هزار نفر موفق به حفظ نیم جزء تا کل قرآن شدند.


* 98 درصد دانش آموزان لازم التحصیل، در مدارس هستند

وی اشاره ای نیز به بحث عدالت آموزشی به عنوان یکی از سیاست های اصلی آموزش و پرورش داشت و گفت: در حال حاضر 7/98 درصد دانش آموزان لازم التعلیم در مقطع ابتدایی تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند.


وی کسب این موفقیت را به دلیل سکونت 5/51 درصد دانش آموزان در روستاها از اهمیت قابل توجه ای دانست و اظهار داشت: عدالت آموزشی سازمان به گونه ای است که حتی در منطقه ای با سه دانش آموز نیز معلم تمام وقت اعزام شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و مقطع راهنمایی را نیز 88 درصد اعلام کرد و متذکر شد: این امر به گونه ای است که علیرغم اینکه قانون الزامی برای پوشش تحصیلی این مقاطع ندارد این فرصت برای دانش آموزان این مقاطع فراهم شده است.


وی تصریح کرد: در حال حاضر 1/90 درصد مجموع دانش آموزان ابتدایی استان و 8/89 درصد مقاطع راهنمایی و متوسطه در نوبت صبح مشغول به تحصیل هستند که از رشد بین 20 تا 38 درصدی در مدت سه سال در مقاطع مختلف تحصیلی برخوردار بوده است.


وی افزود: این در حالی است که به اندازه 38 درصد، مدرسه تامین نشده و فقط از فرصت های موجود حداکثر بهره، برده شده است.


وحیدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ نقطه ای از استان بدون مدرسه نمونه راهنمایی و متوسطه نیست، گفت: این فرصت در راستای ارتقای تحصیلی دانش آموزان مستعد در مناطق محروم استان فراهم شده است.

*هوشمند سازی مدارس دولتی، اولویت اول
 

وی با بیان اینکه اولویت اول آموزش و پرورش خراسان شمالی را هوشمندسازی مدارس دولتی تشکیل می دهد، تصریح کرد: مدرسه هوشمند فقط یک سخت افزار نیست بلکه در این مدارس فرهنگ استفاده از فضای نرم افزار در فضای مدرسه افزایش داده می شود تا از اطلاعات موجود بهترین بهره برداری شود.


*شناسایی 5هزار دانش آموز استعدادهای برتر

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان از اجرای طرح شهاب ویژه شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی در استان خبر داد و گفت: تاکنون 5 هزار دانش اموز مستعد و توانمند در استان شناسایی شده است.


پایان پیام/

کد خبر 282053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha