مهریه های نامتعارف سنگ بنای طلاق

خبرگزاری شبستان: یک وکیل دادگستری گفت: در اسلام مهریه به عنوان افزایش مودت و مهربانی بین زوجین قلمداد می شد ولی امروزه مهریه های غیرمتعارف باعث تشدید تنش بین زوجین می شود و راهی برای طلاق است.

مجید دهلوی وکیل دادگستری در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان این مطلب گفت: بسیاری از وکالت نامه هایی که برای مهریه وجود دارد مربوط به مهریه های آنچنانی و غیرواقعی است.

 

وی افزود: قانونگذار  امکان تمکن مالی 110 سکه و عدم پرداخت آن حصر می دهد و مازاد از این میزان مربوط به معرفی مال شده و امکان حصر و زندان برای آن موجود نیست.

 

وی وضع چنین قوانینی را نشان دهنده عدم تاثیر چندان حبس برای مهریه دانست و گفت: اعمال ماده 2 و محبوس کردن زوج راهکار مناسبی برای موضوع مهریه نبود چنانچه قانونگذار امکان حصر برای مهریه بالای 110 سکه را منتفی کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه درمورد مهریه باید به تاثیرات فرهنگی و اجتماعی آن توجه شود اظهار کرد: در حال حاضر درک صحیحی در مورد مقوله مهریه و ازدواج در کشور وجود ندارد و با توجه به فضای جامعه مهریه های غیرواقعی بسیار زیاد شده و مستلزم نگاه ویژه قانونگذاران و مسئولان اجتماعی و فرهنگی در این حوزه است.

 

وی درخصوص بیمه مهریه نیز اظهار کرد: اینکه آیا بیمه مهریه توسط شرکت های بیمه ای تضمین می شود بحث فرعی در مورد موضوع مهریه است و با توجه به اینکه اکثر وکالت نامه های مهریه مربوط به مهریه های غیرواقعی بوده است باید تحلیل مهریه و نگاه اصلی در حوزه اجتماعی و فرهنگی تغییر کند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 282380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha