جهاد اقتصادی زمینه ساز تلاش بیشتر برای کسب روزی حلال است

فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه اقتصاد اسلامی به آموزه های دینی توجه دارد، جهاد اقتصادی را زمینه ساز تلاش بیشتر برای کسب روزی حلال دانست.

عزیز باقری، فرماندار شهرستان سوادکوه، امروز (9 فروردین) به خبرنگار شبستان گفت: رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل بر مسائل و وضعیت اقتصادی داخلی و عرصه بین المللی، با مزیّن کردن  سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی، برای تعالی و توسعه عدالت اجتماعی  حجت را بر همگان تمام کردند.


باقری افزود: برای ورود به عرصه جهاد اقتصادی نیازمند شناخت فرصت ها، بسترها و موانع احتمالی برای ارائه الگوی اقتصادی هستیم تا جهاد اقتصادی یک جهاد آگاهانه و دقیق باشد و معنای جامعی از اصلاح الگوی اقتصادی ارائه دهیم.

 

به گفته وی، با توجه به شکست علم اقتصاد و رکود اقتصادی در بعضی از کشورهای غربی، فضای مناسب تری برای پذیرش اقتصاد اسلامی فراهم شده چرا که اقتصاد اسلامی دارای مکتب و نظام اقتصادی بوده و از ماهیت علمی بر خوردار است و با این ویژگی جوامع اسلامی باید با تکیه بر معارف غنی اسلامی به حل مشکلات امروزی اقتصادی با بهره گیری از شریعت اسلامی، قرآن و عترت تلاش کنند.


فرماندار شهرستان سوادکوه خاطر نشان کرد: اقتصاد اسلامی بر اساس آموزه های دینی و فراتر از قوانین مدنی جامعه به مسلمان توجه دارد و انسان مسلمان همواره خود را در محضر خدا دیده و بر این مبنا فقط در آمدی را برای خود حلال می داند که مجاز به تصرف در آن باشد.

 

وی با بیان اینکه مهمترین معیار اقتصاد اسلامی دوری از اسراف و پرداختن به احسان و در علم اقتصاد نظری بیانگر ضرورت استفاده از حداقل منابع برای تولید محصول است، بیان کرد: احسان به معنی شکر و کار نیکو کردن است و در علم اقتصاد نظری به معنی کار اثر بخش با بالاترین کیفیت است.


باقری تصریح کرد: با توجه به الگوهای اسلامی و اتمام حجت مقام عظمای ولایت و نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی همه باید با تلاش در این امر از حداقل منابع حداکثر استفاده مطلوب را برای توسعه و عمران آبادی جامعه، برقراری عدالت اجتماعی برده و اقتصاد اسلامی را به عنوان اقتصاد برتر به جهانیان ارائه کنند.



پایان پیام/ 

کد خبر 28242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha