جهاد اقتصادی در تداوم اصلاح الگوی مصرف و همت مضاعف تبیین می شود

امام جمعه شهرستان فهرج، با بیان اینکه جهاد اقتصادی در تداوم اصلاح الگوی مصرف و همت مضاعف تبیین می شود، گفت: برای تحقق جهاد اقتصادی، قناعت و پرهیز از مصرف گرایی و روی آوردن به مصرف بهینه و معقول لازم است.

امام جمعه شهرستان فهرج از توابع بم در تبیین نامگذاری سال جاری به نام "جهاد اقتصادی" توسط رهبر معظم انقلاب، به خبرنگار شبستان از کرمان، گفت: نامگذاری هر سال به موضوعی خاص توسط معظم له به شرایط و مقتضیات کشور در عرصه داخلی و بین المللی وابسته است.

 

حجت الاسلام مجید نصیری، با اشاره به اینکه جهاد اقتصادی را باید در تداوم اصلاح الگوی مصرف و همت مضاعف و کار مضاعف تبیین کرد، افزود: شرایط حساس کنونی کشور، قرار گرفتن در دهه پیشرفت و عدالت و نگاه بین المللی به ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام، اهمیت جهاد اقتصادی را در چنین شرایطی مضاعف می کند. 

 

وی با تأکید بر اینکه برای پیشبرد اهداف حکومت اسلامی، بیش از هر چیز به همت مضاعف و کار مضاعف نیاز است، خاطرنشان کرد: زیربنای هر توسعه و پیشرفتی مسائل اقتصادی است.

 

امام جمعه شهرستان فهرج، با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه آبادانی آخرت، مستلزم آبادانی دنیاست، تصریح کرد: مفسران از تقدم حسنه دنیا بر حسنه آخرت در آیه شریفه "ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و...."چنین استفاده کرده اند که برای رسیدن به حسنه آخرت باید حسنه دنیا فراهم باشد.

 

وی در ادامه، ارتباط هدفمندی یارانه ها با جهاد اقتصادی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: جهاد اقتصادی، حرکت و تکاپویی جدی برای رسیدن به اهداف بلند ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام نصیری اظهار کرد: بیش از هر چیز باید همت مضاعف، سرلوحه کار قرار گیرد تا فقر ریشه کن شده و اقتصاد کشور به بالاترین مرحله برسد.

 

وی برنامه ریزی و همت و تلاش را دو شاخص اصلی در مسیر جهاد اقتصادی مطرح کرد و با بیان اینکه برنامه ریزی، لازمه رسیدن به اهداف بلند اقتصادی است، خاطرنشان کرد: برای این برنامه ریزی نیاز به کارشناسان خبره و تدوین نقشه راه است که البته طرح تحول اقتصادی نیز در همین زمینه تدوین شده است.

 

امام جمعه فهرج، با اشاره به تلاش و همت برای رسیدن به اهداف تعیین شده، بر ضرورت اجرای طرح های عظیم اقتصادی نظیر طرح هدفمندی یارانه ها برای پیشرفت های چشمگیر در کشور تأکید کرد.

 

وی "قناعت" و "پرهیز از مصرف گرایی و روی آوردن به مصرف بهینه و معقول" را در تحقق اهداف بلند جهاد اقتصادی مهم خواند و گفت: مصرف بی رویه از یکی از اساسی ترین مشکلات کنونی در کشور است.

 

حجت الاسلام نصیری ضمن ابراز تأسف از اسراف در منابع انرژی مانند نفت، گاز و .. و نیز منابع حیاتی مورد نیاز نسل های آینده از جمله آب و .. این مصرف گرایی را از مشکلات فرا روی پیشرفت دانست و گفت: مردم باید با روی آوردن به مصرف بهینه، مانع هدررفت سرمایه های طبیعی و خدادادی باشند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 28248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha