امکان تغییر در نشانه قطعی ظهور//برخی همواره درصدد القای قرب ظهور هستند

کارشناس مسائل مهدوی بااشاره به اینکه افرادی همواره به دنبال منجی بوده اند و این باعث می شود به هر ریسمانی چنگ بزنند، گفت: باید توجه داشت که وقوع امر ظهور قطعی است اما در نشانه قطعی آن ممکن است تغییر ایجاد شود.

حجت الاسلام مصطفی صادقی در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان وقوع نشانه های ظهور را در ایجاد آماده سازی این واقعه موثر دانست و بیان داشت: بنابرنظر مشهور نشانه های قطعی وقتی محقق شوند، نوعی امید و دلگرمی ایجاد می کنند ولی درحال حاضر نمی شود به طور قطع در مورد جزئیات این نشانه ها صحبت کرد.
وی با بیان اینکه وقوع این نشانه ها انسان را از امر ظهور مطلع می کند، خاطرنشان کرد: مومنان در برابر این نشانه ها آمادگی لازم برای پذیرفتن این واقعه بزرگ را پیدا می کنند ولی باید گفت که زمان ظهور در هیچکدام از این نشانه ها به غیر از صیحه آسمانی مشخص نمی شود.
حجت الاسلام صادقی اظهارداشت: براساس روایات و احادیث در برخی از نشانه های ظهور نیز ممکن است بداء حاصل شود و تغییراتی به وجود بیاید، باید توجه داشت که وقوع امر ظهور قطعی است اما در نشانه های قطعی آن ممکن است تغییر به جود بیاید.
این کارشناس مسائل مهدوی بااشاره به 5 نشانه حتمی در امر ظهور، تصریح کرد: اگر این 5 نشانه حتمی ظهور که خروج سفیانی، یمانی، صیحه آسمانی، قتل نفس زکیه و فرو رفتن لشکر سفیانی در سرزمینی بین مدینه و مکه هستند را براساس روایات بپذیریم، نمی توانیم قطعیت صددرصدی را برای آن تصور کنیم.
وی در رابطه با تطبیق حوادث منطقه و نشانه های ظهور امام زمان(عج)، افزود: این تطبیق ها ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد، باید در نظر داشت که به علت مهم بودن موضوع مهدویت افرادی در هر دوره ای به دنبال منجی بوده اند که این مساله باعث می شود به هر ریسمانی چنگ بزنند و درصدد القای نزدیک بودن ظهور برآیند.
حجت الاسلام صادقی ادامه داد: بیشتر این حوادث و گونه های مشابه آن در طول تاریخ تکرار شده و ممکن است در آینده نیز تکرار شود. بنابراین نمی توان گفت که این حوادث دلیلی بر نزدیک بودن ظهور است.


پایان پیام/

کد خبر 283166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha