بسیج سازندگی مسیر توسعه روستاها را هموار می سازد

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی استاندار کردستان گفت: اعزام اردوهای هجرت بسیج سازندگی موجب تسریع در اجرای برنامه های زیربنایی و نیز توسعه در مناطق روستایی استان می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، ارسلان ازهاری، معاون برنامه ریزی استاندار کردستان، امروز ( 27 مرداد) در جلسه ستاد اردوهای هجرت بسیج سازندگی استان با بیان این مطلب اظهار داشت: حضور فعال گروه های اعزامی در قالب اردوهای هجرت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته منشا خیر و برکت و موجب شکوفایی و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این مناطق شده و برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت.


وی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت های بسیج سازندگی در بخش های مختلف از جمله در زمینه های عمرانی، خدماتی و زیر بنایی در این راستا کلیه دستگاه های اجرایی استان باید برای تسریع در روند ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به این گروه ها همکاری لازم را برای تامین نیازهای اساسی فنی و مهندسی این گروه ها به عمل آورند.

ازهاری ادامه داد: برای کاهش زمان اجرای طرح های عمرانی با همکاری بسیج سازندگی دستگاه متولی باید نسبت به تامین ماشین آلات و دیگر لوازم مورد نیاز به ویژه در بخش عمرانی تلاش خود را مضاعف کنند.

دبیر ستاد پشتبیانی اردوهای هجرت بسیج سازندگی استان کردستان خاطر نشان کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز برطبق برنامه زمان بندی اردوهای جهادی در بخش ساخت و تجهیز مراکز درمانی و خانه های بهداشت روستایی درسطح استان اقدام خواهند و در این رابطه نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران اکیپ سیار دندانپزشکی با استفاده از کادر مجرب و کارآزموده در مناطق محروم استان مستقر می شوند.

وی در پایان کمک به احداث و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی روستایی، تعمیر و تجهیز مساجد و نیز کتابخانه های روستایی، لایروبی قنات و کانال های آبرسانی روستایی، احداث فضای ورزشی، تعمیر و بهسازی راه های روستایی، اجرای دوره های کارآفرینی و مشاغل خانگی و ساخت منازل مسکونی افراد محروم از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار این اردوها در سطح روستاهای استان است.
 

پایان پیام/

کد خبر 283495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha