آیت الله بروجردی بر فقه تسنن به اندازه فقه تشیع تسلط داشت

خبرگزاری شبستان: یک استاد حوزه با اشاره به صفات فراوان آیت الله بروجردی، گفت: یکی از ویژگی های مهم این عالم بزرگوار تسلط بر فقه تسنن به مانند تسلط بر فقه شیعه بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی، شب گذشته و پس از فریضه نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد.


در این مراسم که با حضور حضرات آیات عظام سبحانی، علوی‌گرگانی، وحیدخراسانی، امینی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه همراه بود، حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا از اساتید حوزه با تاکید بر ویژگی های این عالم جلیل القدر از ایشان به عنوان الگویی کامل برای طلاب حوزه علمیه نام برد.

 

وی با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه باید قدر فرصت طلبگی را بدانند، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در حدیثی از خداوند طلب می کند تا خداوند به بنده ای که در امور مرتبط با اهل‌بیت (ع) فعالیت کرده و آن را احیا می کند، رحمت کند.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: تمام رحمت هایی که از سوی خداوند نازل می شود برای همه بندگان یکسان نیست.


وی ادامه داد: باید قدردان دین باشیم و این موضوع را بدانیم که دین تنها در مسائل جزئی خلاصه نمی‌شود چرا که در این آیین است که شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله بهجت و آیت‌الله قاضی تربیت می شوند.

 

حجت الاسلام فاطمی‌نیا با تاکید بر لزوم توجه به کسب رضایت اهل بیت عصمت و طهارت، تصریح کرد: کسانی که در منبرها به سخنرانی می‌پردازند باید حق اهل بیت را به خوبی ادا کنند.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود حرم مقدس حضرت معصومه (س) در قم باید به این موضوع هم توجه جدی داشته باشیم چرا که کریمه اهل (ع) بیت دارای عظمت و شأن والایی هستند و شفاعت ایشان تمام شیعیان را در بر می‌گیرد.

 

فاطمی‌نیا افزود: معرفی حقایق دین به صورت شفاف، دقیق و مستند یک ضرورت است و یکی از این مسیرها مطالعه نهج البلاغه به عنوان کتابی کامل است.

 

آیت الله بروجردی متخصص درجه اول علم رجال بود
وی با بیان اینکه طلاب باید در کنار فراگیری علوم دینی اهل عمل هم باشند، اضافه کرد:‌ آیت‌الله بروجردی یک مرجع تمام عیار و یک متخصص درجه اول علم رجال به شمار می‌رفت.

 

تسلط کامل در فقه تسنن به اندازه فقه شیعه ویژگی مهم آیت الله بروجردی
وی با اشاره به دیگر ویژگی های این عالم وارسته، گفت: یکی از این امتیازات تسلط کامل در فقه تسنن به اندازه فقه شیعه بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 284491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha