بلژیک،فعال ترین کشور اروپایی در ترویج اسلام سیاسی

خبرگزاری شبستان: بلژیک، مستعد ترین کشور اروپایی در فعالیت های سیاسی -اسلامی است و در حال حاضر احزاب اسلامی در سه شهر اصلی آن اعضای منتخب شهرداری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « La voix De La Russie»،اروپا، منطقه ای است که اسلام از آن با سرعتی باور نکردنی عبور می کند و کشورهای لیبرال اتحادیه اروپا در نهایت تحیر گرایش شهروندانشان به این دین را شاهد هستند.
اگرچه مهاجران مسلمان شرقی تمایلی برای ورود به سیاست ندارند اما احزاب سیاسی اروپا این افراد را صاحب نظرانی می دانند که قابلیت جذب دردنیای سیاسی را دارند و می توانند در این حوزه کارآمد باشند.
باید خاطر نشان کرد که در این باره ، بلژیک از نظر فعالیت اسلامی سیاسی در میان کشورهای اروپایی در رده اول قرار دارد.
در حال حاضر 23 نفر از مسلمانان متعهد به اعتقادات دینی در جامعه بلژیک فعالیت دارند که  17.6 درصد از آنها عرب هستند و زبان عربی زبان مادری آنها است و 20 درصد آنها براساس گرایش به دین اسلام زبان عربی را یاد گرفتند.
برخی از بلژیکی های مسلمان به خاطر تعهد به ارزش های اسلامی از سوی هم وطنانشان چون افراد خارجی شناخته می شوند.
در این باره سران کشورهای اروپایی از رشد اسلام سیاسی در این منطقه ابراز نگرانی می کنند.

در میان کاندیداهای انتخابات شهرداری و یا پارلمانی مسلمانان نیز کاندید می شوند و در بلژیک به طور خاص مسلمانان در انتخابات منطقه ای همواره پیروز می شوند.
پیروزی حزب اسلامی در سه انتخابات شهرداری سه شهر «آندرلخت» «مولنبییک»« بروکسل» مصداقی از این نوع فعالیت های سیاسی در این کشور است.
رهبران این احزاب از سخن گفتن درباره اسلامی کردن دولت بلژیک ابایی ندارند، «رودوآن اهروش» مشاور عمومی آندرلخت در تلویزیون بلژیک ابراز داشت: غذای حلال در منوی رستوران ها، صدور مجوز تعطیلی اعیاد مسلمانان ،آزادی حجاب در مدارس سه هدفی است که قرار است احزاب اسلامی برای اسلامی کردن بلژیک پیش ببرند.

حزب اسلامی محاسبه کرده است که قوانین ازدواج و طلاق اسلامی را در بلژیک پیاده کندو این هدفی است که طی ده سال آینده در بلژیک محقق می شود.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 284743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha