روزنامه شیعیان بحرین تعطیل شد

دولت بحرین، روزنامه«الوسط» را به دلیل حمایت از تظاهرکنندگان شیعه بست.

هیئت امور تبلیغات بحرین به دنبال درگیری نیروهای امنیتی با شیعیان در این کشور، روزنامه«الوسط» چاپ بحرین را به اتهام حمایت از تظاهرکنندگان شیعه بستند.

این هیئت مدعی شد که اخبار منتشر شده از وقایع اخیر در خیابانهای بحرین دروغین است و این روزنامه سعی در خراب کردن دولت دارد.

این درحالی است که اخیرا اعتراضات شیعیان در بحرین بالا گرفته است و به درگیریهای خونین نیروهای امنیتی با شیعیان منجر شده است.

شیعیان با درست داشتن پلاکادهایی اصلاحات در کشور را خواستار هستند و دولت این اقدام را سرکوب کرده و از تحکیم نفوذ شیعیان نگران است.

تلویزیون رسمی بحرین با انتشار گزارشی اعلام کرد: روزنامه الوسط اخبار مذکور و تصاویر درگیری را از سایتهای خلیج فارسی و سایتهای کشورهای عربی سرقت کرده است.

در این گزارش آمده است: پس از مشخص شدن جرایم روزنامه از جهت قانونی و براساس قانون مطبوعات مجازات خواهند شد.

در ادامه آمده است: این روزنامه اخبار قدیمی روزنامه های عربی و محلی را منتشر کرده است تا به افزایش درگیریها دامن بزند و فقط در آن نام اشخاص فرق کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است: این روزنامه تصاویر درگیرهای فلسطین و مراکش را به جای درگیریهای بحرین نشان داده است و این اقدام حاکی از آن است که اخبار دورغ منتشر شده است.

در این روزنامه، تصویر یک شهروند بحرینی نشان داده شده است که دستگاههای امنیتی در حال ضرب و شتم آن هستند و وی را بر اثر شدت جراحت به بیمارستان منتقل می کنند.

هیئت امور تبلیغات بحرین اعلام کرد: پس از تحقیقات مشخص شد که آن شهروند مراکشی بوده است و این اخبار و تصاویر از روزنامه الوطن عربستان گرفته شده است.

نیروهای امنیتی بحرین نیز مدعی شدند که روزنامه با منتشر کردن این تصاویر قصد خدشه دار کردن چهره ما را داشته است.

بنابر گزارش مفکره الاسلام، پس از سرکوب دولت تونس و مصر وشدت گرفتن درگیریها، شیعیان بحرین در اعتراض به وضعیت خود در کشور دست به تظاهرات زدند که نیروهای امنیتی بحرین با آنان درگیر شده و تعدادی را به شهادت رساندند و عربستان نیز در حمایت از دولت و سرکوب شیعیان به کمک بحرین آمد که این امر خشم طرفداران شیعه را برانگیخت.

شیعیان در بحرین 80 درصد مردم این کشور را تشکیل می دهند و همین امر دولت را نگران کرده است زیرا آنان اصلاحات در کشور را خواستار هستند.

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 28525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha