آغاز به کار مدارس امین در سه شهر آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان: مدارس امین در سه شهر آذربایجان غربی همزمان با سال تحصیلی جدید در دومقطع ابتدایی و راهنمایی، آغاز به کار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، مدارس امین به صورت آزمایشی در استان همزمان با سال تحصیلی جدید در شهرستان های ارومیه، میاندوآب و خوی فعالیت خود را آغاز می کنند.


این مدارس در راستای آموزش های اصیل اسلامی و قرآنی و همچنین نهادینه کردن فرهنگ دینی در 6 مدرسه آغاز بکار می کنند.


یکی از ویژگی های برجسته مدارس امین، حضور و نظارت کامل طلاب و مبلغان برگزیده در متن برنامه های اجرایی می باشد.


در این مدارس همه امورات و آموزش های مربوط به مسائل مذهبی، قرآنی، اخلاقی و مسائل تقویت فکری و معنوی دانش آموزان توسط طلاب مجرب آموزش داده می شود.


دانش آموزان انتخاب شده برای تحصیل در مدارس امین، علاوه بر دارا بودن پایه های علمی قوی باید از خانواده های مذهبی و مومن و مدین باشند.


توجه به بحث های اخلاقی و تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان از اهداف شاخص و برجسته این مدارس عنوان شده است.


حجت الاسلام ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی، در خصوص تاسیس این مدارس در استان، گفت: برنامه های قرآنی، دروس اخلاق، آشنایی با ادبیات عرب و تجوید قرآن، بازدید از حوزه های علمیه، اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، آموزش احکام و شرکت در نماز جمعه در اولویت برنامه ها در طول سال تحصیلی می باشد.


وی افزود: با تربیت نیروهای قرآنی و اسلامی که آموزهای فرهنگ دیدنی را از کودکی فرا گرفته اند می توانیم هویت مذهبی خود را بیمه کنیم.


این مسئول، کودکی و نوجوانی را بهترین فرصت برای شکل گیری شخصیت انسان دانست و تصریح کرد: زمانی که آموزه های قرآنی و اسلامی از کودکی به صورت بایدهای زندگی روزانه در وجود انسان ها نهادینه شود به مرور زمان شاهد انس و الفت آدمی با قرآن و معارف اسلامی خواهیم بود.

 

گفتنی است، این مدارس با همکاری حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، اولیا، خیران و نیکوکاران و با مدیریت ائمه جمعه هر شهرستان و به صورت هئیت امنایی اداره خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 285581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha