از ظرفیت مساجد در ریشه کنی بیسوادی استفاده می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه فیمابین ستادعالی و نهضت سوادآموزی بر استفاده از ظرفیت مساجد و کانون‌ مساجد در شناسایی بیسوادان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، امروز(4 شهریور) در جلسه مشترک با نهضت سوادآموزی استان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و نهضت سوادآموزی گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور درصدد است تا با استفاده از ظرفیت مساجد در راستای تداوم حرکت فرهنگی ریشه کنی بیسوادی گام بردارد.
 

وی با اشاره به اهمیت علم و دانش در دین مبین اسلام، اذعان کرد: بر اساس دستورات اسلام نباید در هیچ مسجدی بیسواد وجود داشته باشد که همین امر نشان دهنده تاکید اسلام بر اهمیت فراگیری علم و دانش است.

 

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه فراگیری علم و دانش محدود به زمان و مکان نیست، گفت:بسط علم و فراگیری آن در عالم از شاخصه‌های دین مبین اسلام است.


وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های کانون‌های مساجد در دستیابی به اهداف و برنامه‌های سوادآموزی تصریح کرد: توسعه و تقویت فرهنگ علم و دانش، حضور در کلاس‌های سوادآموزی و به صفر رساندن بیسوادی و اجرای برنامه تحکیم سواد در گروه سنی 10تا 49 سال از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.


حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه گیلان به عنوان استان نمونه، اجرا کننده این طرح است، افزود: 500 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان فعالیت می‌کنند که ظرفیت خوبی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در استان بوده و استفاده از این کانون‌ها و مشارکت آنها در ریشه‎کنی بیسوادی، گره‌گشای بسیاری از مشکلات است.


وی با بیان اینکه در هر شهرستان یک کانون معین اجرا کننده این طرح خواهد بود، اذعان کرد: این کانون‌ها به شناسایی بیسوادان در مساجد پرداخته و آمار بیسوادان محله خود را تا پایان مهرماه به معاونت سوادآموزی استان اعلام می‌کنند.


مسئول دبیرخانه نظارت برکانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه کانون‌های مساجد سراسر استان ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و فضای خود را برای اجرای طرح در اخیتار نهضت سوادآموزی قرار می‎دهند، اعلام کرد:همچنین قرائت قرآن و اقامه صحیح نماز توسط ائمه جماعات به مخاطبان برنامه‎های سوادآموزی آموزش داده می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 286347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha