هنر بهترین وسیله برای انتقال غیر مستقیم شعائر دینی در جامعه است

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری استان البرز، هنر را بهترین وسیله برای انتقال غیر مستقیم شعائر دینی در جامعه دانست و گفت: استفاده از زبان هنر در انتقال مفاهیم دینی موجب جریان سازی بیشتر این مقوله می شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان عبد الحمید قره داغی، رئیس حوزه هنری استان البرز با اشاره به برگزاری جشنواره گناهان زبانی در زنجان اظهار داشت: هنرمندان باید با بهره گیریی از زبان هنر در جهت به تصویر کشاندن آفات گناهان زبانی تلاش کنند.

 

وی با تاکید برظرفیت بالای جشنواره های قرآنی در ترویج و تعمیق اندیشه دینی افزود: جشنواره قرآنی گناهان زبانی فرصت مغتنمی است تا با بیان هنری و هنرمندانه، آفت های گناهان زبانی به عموم مردم شناسانده شود.

 

قره داغی با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص گناهان زبانی، زبان را اساس سعادت و شقاوت آدمی دانست و گفت: با اندکی تأمل در زندگی روزمره و در دستورات مؤکد بزرگان دین در می یابیم زبان انسان می تواند فردی را نیک بخت و سعادتمند کند و به بهشت وعده شده الهی رهنمون سازد یا وی را بدبخت کرده و به جهنم ابدی گسیل دارد.

 

این مقام مسئول افزود: در قرآن هیچ چیز مانند گناهان زبان و آثار مخرب آن تصویر سازی نشده است و خدای سبحان در جای جای کلام مقدس خویش مؤمنان را از گزند گرفتاری در این بلای خانمان سوز برحذر داشته است.

 

وی با اشاره به تمثیل های فراوان قرآن در این زمینه حضور هنرمندان کشور در جشنواره گناهان زبانی را عامل ارزشمندی برای انتقال این مفاهیم خصوصا به نسل جوان با زبان هنر خواند و گفت: هنر بهترین وسیله برای انتقال غیر مستقیم اما پر اثر شعائر دینی است و تجربه نشان داده که استفاده از زبان هنر در انتقال این مفاهیم خاصه به نسل جوان موجب اثر پذیری و جریان سازی بیشتر این مقوله می شود.

 

قره داغی با تاکید بر وجود منابع غنی اسلامی در خصوص معرفی آثار و شئون مختلف گناهان زبانی از عموم هنرمندان علاقمند خواست در ارائه آثار خویش با نگاهی ویژه به این منابع و آثار به جا مانده از عالمان بزرگ اسلامی نگاه کنند.

 

وی در پاسخ به درخواست معرفی مصادیق این منابع به کتاب ارزشمند جهاد با نفس شیخ حر عاملی و خاصه دو اثر فاخر و بی بدیل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه اشاره کرد و افزود: تصویر سازی هنری از این کتب در شناساندن گناهان زبان، تحولی نو در بازخوانی هنری آثار فاخر دانشمندان اسلامی خواهد بود.

 

قره داغی در ادامه برگزاری جشنواره قرآنی گناهان زبانی را بسیار ارزشمند خواند و از متولیان برگزاری جشنواره و زحمات شبانه روزی آنان تقدیر کرد.
 

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از حضور گسترده هنرمندان البرزی در این جشنواره از عموم هنرمندان و علاقمندان این حوزه برای حضور در بخش های مختلف جشنواره دعوت کرد.
 

پایان پیام/


 

کد خبر 287821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha