ساماندهی گلزار شهدای روستایی سنندج نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سنندج گفت: ساماندهی گلزار شهدای روستایی سنندج نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، رضا نجفی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سنندج، امروز(13شهریور) در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار کرد: برای مرمت و بهسازی 34 گلزار شهدای روستایی به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


وی بیان داشت:مجتمع فرهنگی توانبخشی سنندج در هفته دولت به بهره‌برداری رسید که تجهیز امکانات این مجتمع نیازمند اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار است.


وی از مسئولان گلایه‌ای هم کرد و افزود: در اول صحبت‌ها همه مسئولان شهدا و بنیاد شهید در ابتدا عنوان می‌شود ولی متاسفانه در بحث تخصیص اعتبار همواره در ردیف آخرین دستگاه‌های اجرایی است.


رفع مشکل فاضلاب نایسر سنندج در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بحث سلامت جزو زیرساخت‌های هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه عمر مفید بسیاری از زیرساخت‌های بخش سلامت استان به اتمام رسیده است و باید هرچه سریع‌تر نوسازی شوند.


وی با بیان اینکه بیشتر یخچال‌های موجود در خانه‌ها و مراکز بهداشتی فرسوده شدند، بیان داشت: این امر مشکلاتی را برای واکسن‌ها و دیگر داروهای موجود در آن ایجاد می‌کند لذا باید به سرعت تعویض شوند.


وی اضافه کرد: عدم توجه به موارد ذکر شده منجر به ایجاد یک سری بحران در حوزه بهداشتی خواهد شد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: درحال حاضر منطقه منفصل شهری نایسر از لحاظ اجتماعی،اقتصادی و به ویژه بهداشتی به معضلی برای شهرستان سنندج تبدیل شده است.


بیدارپور ادامه داد: بدون دریافت اعتباری از سوی فرمانداری دانشگاه خود اقدام به تاسیس مرکز بهداشتی با کمترین فضا در نایسر کرده که اکنون 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی عنوان کرد: برای ارائه خدمات بهداشتی در این منطقه باید دستگاه‌های اجرایی استان دانشگاه علوم پزشکی را یاری رسانند تا مانع از وقوع یک سری معضلات و مشکلات بهداشتی در این منطقه شدیم.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: فاضلاب نایسر واقعا امر تهدید کننده‌ای برای سلامت مردم است به طوریکه امسال با مشکلات زیادی از لحاظ سبزی‌کاری در این منطقه مواجه شدیم.


بیدارپور برای بیان اهمیت مشکل مربوط به فاضلاب نایسر، اعلام کرد: کل اعتبارات حوزه بهداشتی دانشگاه رو قطع کنند ولی در مقابل مشکل آب و فاضلاب منطقه نایسر رفع شد.


وی از اختصاص 30 ،40درصدی به راه‌های روستایی انتقاد کرد و اظهارداشت: روستایی که 5 ،6 هزار نفر جمعیت دارد رسیدگی به وضعیت آب و فاضلاب آن در اولویت قرار دارد و آسفالت راه‌ این چنین روستایی لزومی ندارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 289081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha