احیای مساجد نیازمند عزم ملی/ تصویب طرح احیای مساجد در کمیسیون فرهنگی

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره تصویب طرح احیای مساجد در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح مسجدمحوری و پارامترهای مدیریت و تجهیز و تعمیر مسجد مورد توجه قرار می گیرد.

حجت الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای در رابطه با محتوای پیام مقام معظم رهبری به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: پیام رهبری به اجلاس نماز حاوی دو بخش بود که یک بخش توجه به خود و آثار و برکاتی که از پرتو نماز برای فرد و جامعه حاصل می شود و اینکه چگونه باید آن را کسب کرد و نیز بیان آسیب های بود که در ارتباط با کمبود مسجد، امام جماعت و مسائل مربوط به نماز است.

 

وی بیان کرد: مهم ترین عامل این ضعف ها و آسیب ها عدم توجه به محتوای نماز است زیرا توجه به محتوای نماز زمینه ساز نظم، انضباط و پاکیزگی و نظافت و دفاع از اسلام و مسائل مربوط به اسلام را موجب می شود.
 

حجت الاسلام سالک ادامه داد: توجه به نماز و فرهنگ نماز عامل موثری است در جبران نقاط ضعف، معایب و نواقصی که مقام معظم رهبری در قالب آسیب ها در پیامشان به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز به آن اشاره کردند و مسئولان فرهنگی و متولیان امر نماز و مسجد باید پیگیر این دغدغه ها باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: احیای مساجد و فرهنگ نماز نیازمند عزم ملی است و این عزم ملی تحقق پیدا نمی کند، مگر با گسترش جبهه عظیم فرهنگی قرآن و عترت برای تعمیق معارف دین و ارتقای فهم سیاسی توام با بصیرت.
 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به برنامه های کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای جبران ضعف ها و آسیب های موجود در زمینه کمبود مسجد و نیز دیگر محورهایی که در آنها نواقصی است و از سوی رهبری هم مطرح شد، اشاره کرد و از تصویب طرح احیای مساجد در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد که در صورت تصویب آن در صحن علنی مجلس شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب در بحث احیای مساجد، نماز و متعلقات مربوط به آنها خواهیم بود.


وی با اشاره به کلیات این طرح که در 40 ماده تنظیم و با بحث و بررسی کارشناسان مورد تصویب کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است و به زودی در صحن علنی مجلس تصویب می شود، خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح مسجد محوری و پارامترهای مدیریت مسجد، تعمیر، تجهیز مسجد، نقش مهم امام جماعت به عنوان رهبر نماز و فعالیت های جنبی مسجد در ابعاد مختلف اعتقادی، احلاقی با حرکت های منظم دینی وحدت کلمه صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور اخیر حجت الاسلام قرائتی در مجلس و بیان دغدغه ها و چالش های پیشروی مساجد و امر نماز گفت: به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی کمیته ای از سوی کمیسیون های فرهنگی، عمران، بودجه و اقتصاد و آموزش عالی در راستای پیگیری مطالب مطرح شده تشکیل داده می شود.


نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه ترویج فرهنگ دینی کمیسیون فرهنگی مجلس برای بودجه سال 92 سه سیاست در کمیسیون فرهنگی تدوین و بر اساس این سیاست ها بودجه 92 بسته شد، افزود: تقویت حوزه های علمیه سراسر کشور، حمایت از مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مراکز فرهنگی از جمله ستاد اقامه نماز و همچنین تقویت مراکز تحقیق و پژوهش در حوزه دین از جمله این سیاست‌ها بوده است.


حجت الاسلام سالک همچنین اظهار کرد: در بودجه سال 92 کمیسیون فرهنگی تصویب کرد هزینه برق، آب و گاز مساجد را رایگان کند ولی مساجد باید معوقات سال های گذشته را بپردازند.

وی همچنین به وضعیت اعتبارات مربوط به حوزه فرهنگ دینی در بودجه سال 92 اشاره کرد و افزود: کمیسیون فرهنگی در بودجه امسال اعتبارات خوبی را برای مساجد و مصلاها و دستگاه های متولی حوزه مساجد اختصاص داده است که اگر این بودجه توسط دولت پرداخت شود بسیاری از مشکلات در این حوزه رفع می‌شود.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 289554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha