لزوم تبدیل حرم های امامزادگان به پایگاه های بصیرت و معرفت افزایی

خبرگزاری شبستان: ناظر علمی همایش های جشنواره بین المللی رضوی گفت: حرم های مطهر امامزادگان باید به پایگاه و مراکز بصیرت افزایی و معرفت زایی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام سید علی حسینی، ناظر علمی همایش های جشنواره بین المللی رضوی، امروز (17 شهریور) در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان جهرم گفت: حضرت فضل بن موسی بن جعفر (ع) از امامزاده های بلافصل حضرت موسی بن جعفر (ع) بوده که به همراه حضرت احمد بن موسی (ع) برای دیدار امام رضا (ع) و یاری دین خدا از مدینه هجرت کردند.


وی افزود: وجود امامزادگان متعدد در شهرستان جهرم به خصوص حضرت فضل بن موسی بن جعفر (ع) مکمل این واقعیت است که هجرت امامزادگان حرکتی خودآگاهانه و از سر بصیرت بوده و چنین وقایع عظیمی حول هجرت فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) اتفاق افتاده است.


ناظر علمی همایش های جشنواره بین المللی رضوی با بیان اینکه حرم های مطهر امامزادگان باید به پایگاه و مراکز بصیرت افزایی و معرفت زایی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: باید در برابر هجمه های سنگین دشمنان در تهاجم علیه اسلام مقاومت و ایستادگی کرد.


مسئول سابق علمی پژوهشی جشنواره بین المللی رضوی با اشاره به اینکه امامزادگان برای دستگاه ظلم و جور تهدیدی بزرگ محسوب می شدند و دستگاه خلافت امویان و عباسیان با بی رحمی تمام با آنها برخورد می کردند، گفت: امروز نیز قبور و مزارهای امامزادگان تهدیدی جدی و بزرگ برای دنیای استکبار به شمار می رود.


عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به اینکه زیارت امامزادگان و ابراز عشق و محبت به آنها، بزرگترین کاری است که می توان در قبال خدمات بی بدیل این فرزانگان انجام داد، اظهارداشت: وظیفه بسیار مهم ما در برابر امامزادگان، ترویج و تبیین مقام والای امامزادگان است که باید از نهایت ظرفیت و توانایی های موجود جهت این امر خطیر استفاده کرد.


پایان پیام/ 

کد خبر 290295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha