همایش بزرگداشت روز ملی امامزادگان در استان اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همایش بزرگداشت روز ملی امامزادگان و دهه کرامت در 4 نقطه استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری صبح امروز( 17 شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان اظهار داشت: جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز ملی بزرگداشت امامزادگان در 4 نقطه استان برگزار می شود که در شهرستان اردبیل این مراسم یکی در جوار امامزاده سید صدر الدین و دیگری در جوار امامزاده صالح برگزار می شود.


وی وجود امامزادگان را مایه خیر و برکت برای هر منطقه عنوان کرد و افزود: طبق احادیث موجود امامزادگان محل رفت و آمد فرشتگان و ملائکه است.


حجت الاسلام مشهوری با اشاره به این مطلب که امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان معدن رحمت هستند، عنوان کرد: در برابر هجمه گسترده فرهنگی از سوی دشمنان اسلام امامزادگان و بقاع متبرکه می توانند به عنوان سنگرهای معنوی و پادزهر تهاجمات و جنگ نرم نقش ایفا کنند.


123 امامزاده و بقاع متبرکه در استان اردبیل وجود دارد


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با یادآوری اینکه 123 امامزاده و بقاع متبرکه در استان اردبیل وجود دارد که 60 درصد آن در شهرستان خلخال پراکنده شده است، تصریح کرد: تنها 30 درصد امامزادگان فضای حداقلی برای زیارت زائران دارند و 70 درصد امازادگان فاقد فضای کافی برای زیارت زائران و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی هستند.


این مسئول بر ضرورت جذب خیرین برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه تاکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر در 15 امامزاده استان اردبیل با 10 هزار متر مربع کارهای عمرانی در حال انجام است که اعتبار آن از محل منابع دولتی و بیشتر آن از طریق کمک های مردمی تامین می شود.


نرم افزار معرفی بقاع متبرکه استان اردبیل برای اولین بار در کشور ارائه می شود


حجت الاسلام مشهوری افزایش 25 درصدی تعداد زائران امامزادگان استان اردبیل نسبت به سال قبل در همین موقع را یادآور شد و گفت: نرم افزار معرفی بقاع متبرکه استان اردبیل برای اولین بار در کشور تحت برنامه اندروید و قابل نصب بر روی گوشی های تلفن همراه در استان اردبیل ارائه می شود.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه طرح پالایش امامزادگان در استان اردبیل به منظور بررسی صحت و سقم وجود امامزاده و نیازسنجی اجرا می شود، تصریح کرد: استان اردبیل جزو استان های برتر در افزایش نسبت درآمد امامزادگان است.


وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال 91 سهمیه ترییت حافظ قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل 4 هزار نفر بود که به لطف خداوند متعال محقق شد و سهمیه امسال نیز تربیت 4 هزار و 600 حافظ قرآن تعهد اوقاف استان اردبیل است.


پایان پیام/

کد خبر 290320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha