مقابله با تفکر غلط وهابیت تکفیری باتجلیل از امامزادگان میسر می شود

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه اظهار مودت به امامزادگان نتیجه و فایده اش به جامعه بازمی گردد و گفت: تعظیم شعائر و مقابله با تفکر وهابیت مهمترین دلیل برای بزرگداشت امامزادگان است.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری کنگره بین المللی امامزادگان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) پیرامون اهداف برگزاری اولین کنگره بین المللی امامزادگان گفت: تجلیل از امامزادگان یک موضوع چند بعدی است و باید به ابعاد مختلف این قضیه پرداخته شود تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) مهمترین هدف از برگزاری این کنگره بین المللی همزمان با پنجم ذی القعده و سالروز تکریم امامزادگان در 221 بقعه متبرکه در کشور است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: تقوا و عبادت، بندگی خدا، برخورداری از مکارم اخلاق، اهتمام به امور مسلمین، دوری از اشرافی گری و تجملات دفاع از حق و مظلوم، مبارزه با ستم و ستمگران مباحثی هستند که امامزادگان به دلیل عمل به آنها و برای دفاع از دین مبین اسلام از دیار خود سفر کرده و به ایران آمده اند تا بنیه دینی جامعه اسلامی بدون خدشه باقی بماند.

حجت الاسلام محمدی تجلیل از امامزادگان را عمل به وظیفه دینی دانست و گفت: مودت و محبت به اهل بیت یکی از مباحثی است که پیامبر(ص) همواره بر آن تاکید داشتند و این مساله یکی دیگر از اهداف برگزاری کنگره بین المللی امامزادگان است.

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: اظهار مودت به امامزادگان نتیجه و فایده اش به جامعه بازمی گردد و موجب سعادت و خشنودی مردم می شود.

وی تجلیل از امامزادگان را افتخار ملی دانست و تصریح کرد: ملت ایران در مقابل ظلم بنی امیه و بنی عباس به امامزادگان و نوادگان اهل بیت (ع) پناه داده اند و با آغوش باز از آنها پذیرایی کرده اند حضور آمار بالایی از بقاع متبرکه در ایران نشانه مودت و محبت مردم ایران به این سلاله های پاک است و این افتخار ملی نباید دچار فراموشی شود و به عنوان ارزش و افتخار باید برای نسل آینده باقی بماند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تعظیم شعائر، مقابله با تفکر غلط وهابیت تکفیری، معرفی مکانی برای آرامش روح و روان را از دیگر اهداف برگزاری کنگره بین المللی امامزادگان دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بر تبدیل امامزادگان بقاع متبرک به قطب فرهنگی همواره تاکید داشتند به همین دلیل معرفی شان امامزادگان به مردم یکی از رسالت های بزرگ سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با اشاره به جایگاه رسانه در معرفی امامزادگان گفت: در چند سال گذشته به همت اصحاب رسانه مشاهده می شود که در مناسبت های ملی و مذهبی حضور مردم در امامزادگان نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده است و این نشاندهنده ارتقای بصیرت و معرفت مردم در ابعاد مختلف زندگی است.


حجت الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: بیش از 600 مقاله تا کنون به دبیرخانه کنگره بین المللی امامزادگان در موضوعات نقش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امامزادگان، امامزادگان و توسعه هنر اسلامی ارسال شده که از این تعداد 436 مقاله قابل قبول هستند و از میان این تعداد نفرات برتر برگزیده می شوند.

وی تصریح کرد: تعداد 11 مقاله از خارج از کشور به کنگره بین المللی امامزادگان از کشور انگلستان، قرقیزستان، عراق، افغانستان، استرالیا، ازبکستان، ایتالیا، ترکیه، فرانسه به دبیرخانه ارسال شده است.

حجت الاسلام محمدی گفت: مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی امامزادگان 19 شهریور با اجرای مراسم خطبه خوانی زیارت مخصوص امامزادگان، رونمایی از پرتال جامع امامزادگان، قرائت پیام مراجع عظام تقلید، نوری همدانی و جوادی آملی، اهداء نشان مودت به 30 از هیئت امنا، مدیران مراکز فرهنگی و خادمین برتر بقاع متبرکه و سخنرانی آیت الله مظاهری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه رییس سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: چاپ و رونمایی از مجموعه مقالات در 4 جلد، رونمایی از نرم افزار مجموعه مقالات ارایه شده به کنگره، رونمایی از سند چشم انداز قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه، تجلیل از مولفین مقالات برتر، سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی بخشی از برنامه های اختتامیه کنگره بین المللی امامزادگان است.

وی در بخش پاسخ به سوال خبرنگاران به ویژه سوالات چند تن از خبرنگاران که در ارتباط با آمار امامزادگان در کشور و شبهه‌هایی که رسانه‌های معاند در این ارتباط مطرح می‌کنند، توضیح داد و افزود: زندگی ائمه (ع) و امامزادگان به خاطر محدودیتی که در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس داشتند از تاریخ دقیق، کامل و روشن برخوردار نیست لذا حتی درباره شخصیت‌هایی همچون حضرت زینب (س)، حضرت معصومه (س) و ... که خدمات گسترده‌ای داشتند اطلاعات زیادی از زندگی آنان در دست نیست.
 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که رسانه‌های بیگانه به خاطر عصبانیت از نقش و اثرگذاری امامزادگان در مسائل اخلاقی و عقیدتی مردم این شبهه‌ها را القا می‌کنند، گفت: آنها از این می‌ترسند که مردم در جوار امامزادگان آرامش می‌یابند و از انواع خطرات و هجمه‌ها در امان هستند بنابراین تلاش در القای شبهه دارند اما تاکنون موفق نشده و نخواهند شد، زیرا ارادت مردم به اولاد پیامبر (ص) بیش از گذشته شده است.
 


حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: اینکه آنها درباره آمار امامزادگان قبل و بعد از انقلاب صحبت و شبهه‌پراکنی می‌کنند، ابتدا بگویند آیا مگر آنها آماری از تعداد امامزادگان در قبل از انقلاب دارند که اکنون آن را با آمار پس از انقلاب مقایسه می‌کنند. این در حالی است که ما به عنوان سازمان متولی امور امامزادگان هیچ آماری از قبل از انقلاب درباره امامزادگان در دست نداریم پس معلوم می‌شود که آنها دنبال چه هستند.
 


وی تصریح کرد: مهم این است که مردم تا آثاری از حضور در جوار مقدس آن بزرگواران نبینند به این اماکن نمی‌روند و استقبال نمی‌کنند. شاید برخی از امامزادگان اسم و رسم آنچنانی در بین مردم نداشته باشند اما می‌بینیم مردم به آنجا مراجعه می‌کنند و دلیلش این است که کرامات دیده‌اند و مردم ما آگاه و با معرفت هستند و بی‌دلیل به جایی مراجعه نمی‌کنند.
 

حجت الاسلام محمدی گفت: ما دو سرمایه در اختیار داریم؛ یکی قرآن و دیگری اهل بیت (ع) است که دشمنان از صدر اسلام تاکنون نتوانسته‌اند و نمی‌توانند برای آنها مشابه‌سازی کنند، لذا با القای برخی حرف‌های بی‌اساس تلاش می‌کنند این دو سرمایه را مورد هجمه خود قرار دهند که به امید خدا موفق نشده و نخواهند شد.

شایان ذکر است دیدار و اخذ پیام از مراجع عظام تقلید، برپایی نمایشگاه دست اوردها و عملکرد سازمان و ادارات کل در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه، حضور صنایع و هنرهای مرتبط با بقاع متبرکه من جمله ضریح سازی، کاشی کاری، و آیینه کاری و حضور 20 نفر از تولیت های آستان مقدس عتبات عالیات ائمه معصومین و امامزادگان کشور عراق از برنامه های جنبی کنگره بین المللی امامزادگان است که 19 و 20 شهریور در استان اصفهان برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 290376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha