اقتصاد اسلامی مبتنی بر نظام مشارکت است

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان، با بیان اینکه اقتصاد اسلامی مبتنی بر نظام مشارکت است، اظهارداشت: هدف اقتصاد اسلامی برقراری عدالت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در مراسم تقدیر از تعاونی های برتر استان، گفت: اقتصاد اسلامی مبتنی بر نظام مشارکت است و هدف اقتصاد اسلامی برقراری عدالت اجتماعی می باشد چرا که بدون تعاون نمی توان به عدالت اجتماعی دست یافت و جامعه به سوی ثروت اندوزی و عدم گسترش اقتصادی سرمایه ها پیش می رود.

 

وی با بیان اینکه نبود مدیریت توانمند سرنوشت و آینده یک تعاونی را ویران می کند، افزود: تعاون از زیر ساخت های خصوصی سازی در کشور است و تعاونی ها باید به پیشرفت های حداقلی سالانه دست یابند و افزایش سطح کار تعاونی ها سبب موفقیت اقتصاد کشور می شود.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان با توجه به وجود منابع طبیعی زمینه های رشد تعاون را دارد، تصریح کرد: متأسفانه فعالیت‌ های بخش خصوصی و تعاونی‌ ها در استان خوزستان ضعیف بوده و باید در این زمینه تلاش ‌های بیشتری صورت پذیرد.


استاندار خوزستان، با بیان اینکه این جشنواره فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ های تعاونی ‌هاست تا بتوان در این زمینه تعالی استان را بیش از پیش شاهد بود، اضافه کرد: خوزستان باید گرایش خود را از اشتغال دولتی به خصوصی تغییر دهد.

 

وی با تأکید بر اینکه با برگزاری کلاس‌ های آموزشی و دوره‌ های کارآموزی می ‌توان سطح کیفی تعاونی‌ ها را ارتقا داد، عنوان کرد: با آموزش علاوه بر افزایش کیفیت تولید می‌توان مطابق استانداردهای جهانی با بازارهای خارجی نیز رقابت کرد.

 

دکتر حجازی، با اشاره به اینکه تعاونی‌ های موفق سازمان پویایی دارند و با این سازمان پویا توانستند‌ نقش‌آفرینی خوبی در اقتصاد داشته باشند، ادامه داد: اگر تعاونی ‌ها خدمات خوبی را به مردم عرضه و بتوانند مردم از جمله جوانان و افراد جویای ‌کار را به سوی خود جذب کنند، قطعاً موفق‌تر خواهند بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 290621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha