هشتمین جشنواره فیلم رضوی در یزد کلید خورد

خبرگزاری شبستان: هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی همراه با دهه کرامت در یزد کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، از امروز (18 شهریور) هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی از سری برنامه های یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری بین المللی امام رضا (ع) با حضور سینماگران و فیلمسازان در استان یزد آغاز به کار خواهد کرد.


استان یزد پس از میزبانی 10 دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی امسال برای اولین بار میزبان هشتمین جشنواره فیلم رضوی می باشد که 7 دوره متوالی بیش از آن در استان تهران برگزار شده است.


پس از انتشار فراخوان هتشتمین جشنواره فیلم رضوی در اردیبهشت ماه سال جاری، 205 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در استان یزد ارسال شد که 101 اثر متعلق به بخش مستند کوتاه،10 اثر متعلق به بخش مستند بلند و 94 اثر متعلق بخش داستانی کوتاه می باشد.


از تعداد 205 اثر ارسالی شده به جشنواره، استان تهران با 63 اثر و استان یزد با 48 اثر بالاترین تعداد را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.


پس از بازبینی آثار ارسالی توسط هیات انتخاب جشنواره 12 اثردر بخش مستند کوتاه، 6 اثر در بخش مستند بلند و23 فیلم داستانی و در مجموع 41 اثر به بخش داوری راه یافته است که در این بین استان یزد با 14 اثر حضور چشمگیری دارد.


بخش داوری این جشنواره از روز گذشته (17 شهریور ) با حضور آقایان مجتبی راعی، علی اکبر قاضی نظام ، بیژن میرباقری در بخش داستانی، مرتضی رزاق کریمی،مهرداداسکویی و زوان قوکاسیان در بخش مستند کار خود را آغاز کرده است.


همچنین آقایان سعید فاتحی، علی میرزایی، یعقوب برزگر، مجتبی محمدی و عبدالله قندهاری به عنوان ناظران جشنواره فیلم رضوی از سوی معاون سینمایی وزیر ارشاد به دبیرخانه این جشنواره معرفی شده اند.


برنامه افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی امشب (18 شهریور) با حضور مسولین ،هنرمندان و فیلم سازان استان در محل سالن فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با رونمایی از تیزر جشنواره و بخش فیلم مستند زادگاه خورشید به کارگردانی محسن عباسی سرچشمه به عنوان فیلم برگزیده دوره پیشین جشنواره رضوی برگزار و در ادامه هیئت داوران و هیئت انتخاب به نقد و بررسی آثار راه یافته به مرحله داوری خواهند پرداخت.


اکران فیلم های راه یافته به بخش داوری هشتمین جشنواره فیلم رضوی از فردا آغاز و به مدت 2 روز در پردیس سینمای تک ادامه خواهد داشت.
 

همچنین در حاشیه اکران فیلم های برتر جشنواره، نشست ها تخصصی فیلم سازی و جلسات نقد و بررسی نیز برگزار می شود.


مراسم اختتامیه هشتمین جشنوراه فیلم رضوی 21 شهریور ماه برگزار و در حاشیه این مراسم از4هنرمند برجسته استان یزد در حوزه فیلمسازی و استاد محمود رهبران از هنرمندان برجسته خوشنویسی کشور تجلیل می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 290919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha