دیدار با خانواده شهدای امام رضا در برنامه کاروان خدام رضوی گنجانده شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار داشت: برنامه دیدار با خانواده شهدای امام رضا در برنامه حضور کاروان خدام رضوی گنجانده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز(19 شهریور) در نشست خبری پیرامون جشن های رضوی،گفت: در این استان فعالیت های متنوعی را در دهه کرامت داریم که آغاز آن مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به ایران در (13 شهریور) بود که در نقطه صفر مرزی شلمچه برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و مسئولان مواجه شد.

 

وی با بیان اینکه این برنامه همه ساله با حضور مسئولان کشوری در استان برگزار می شود و جزء برنامه های نهادینه شده دهه کرامت است، افزود: از آنجا که خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است در همان روز کلنگ دروازه ولایت به زمین زده شد و با اعتباری که به همین منظور تخصیص داده می شود تلاش داریم در اسرع وقت کار ساخت و احداث آن را به پایان برسانیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: این دروازه یکی از مراکز و اماکن مقدس کشور به ویژه راهیان نور در شلمچه باشد، یاد آور شد: بنا داریم برای ساخت این دروازه از مصالح ساختمانی متبرک آستان قدس رضوی که قبلاً به کار رفته را در این سازه بهره می بریم و از کاشی کاری رنگ حرم رضوی استفاده می کنیم و در سردرب آن از حدیث سلسله الذهب به کار می رود.

 

حجت الاسلام سپهر، ادامه داد: علاوه بر کاروان نمادین امام رضا(ع) در شلمچه، کاروان هایی هم در دزفول (حرم سبز قبا) و بهبهان قدم گاه حضرت رضا(ع) که مورد تأیید پژوهشگران و صاحب نظران است، داریم که چاوشی خوانی، سخنرانی، ذبح گوسفند، پخش نقل و شیرینی و... از جمله برنامه های این مراسم هاست.

 

وی با اشاره به اینکه فردا (20 شهریور) جشنواره شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خزاعی) در اهواز آغاز به کار می کند، تصریح کرد: ر این جشنواره بیش از 7 کشور عربی آثار خود را ارسال کردند و از شعرای داخلی نیز بیش از 200 اثر ارسال شده و (21 شهریور) نیز اختتامیه جشنواره در یادمان دعبل خزاعی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این برنامه جزء کنگره های برجسته جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) است و بازتاب بسیار خوبی دارد و آثار ارسالی نسبت به سال های گذشته از کیفیت و ارزش بالاتری برخوردار بودند، اضافه کرد: شعر عربی سابقه دیرینه ای داشته و مورد تحسین و تکریم ائمه اطهار(ع) بوده و رهبر معظم انقلاب نیز به این حوزه اهمیت بسیاری قائل هستند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوستان، عنوان کرد: از دیگر برنامه های فاخر و ارزشمند خوزستان و اهواز که همه ساله توسط کانون تخصصی همایش ها و اردوها و کانون فرهنگی هنری مسجد جوادالائمه صورت می گیرد برنامه حضور خدام آستان قدس رضوی است که مورد استقبال بسیار خوب مردم اهواز می باشد.

 

وی بازدید از بیمارستان ها، خانه های ایتام و سالمندان و... را از جمله برنامه های این مراسم عنوان کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه سال گذشته در دهه کرامت 4 نفر از اعضای کانون های مساجد در سفر به مشهد جان خود را از دست دادند و به عنوان شهدای امام رضا ملقب شدند، برنامه دیدار از خانواده این شهدا را در برنامه حضور خدام رضوی گنجانده شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 291311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha