شرکت های تعاونی در توسعه کشور نقش تاثیرگذاری دارند

خبرگزاری شبستان:معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی گفت:شرکت های تعاونی در توسعه کشور نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد رضا عاشوری، معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی در هشتمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی که (19 شهریور) به مناسبت هفته تعاون در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، گفت: تعاون در تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی نقش بسیار موثری دارد.


وی با اشاره به اینکه هم افزایی در شرکت های تعاونی یکی از نقاط بسیار مهم و مثبت در بخش تعاونی ها است، افزود: در قرآن کریم به تعاون تاکید و سفارش بسیار شده و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تشکیل شرکت های تعاونی و عضویت در این شرکت ها روز به روز افزایش یافته است.
 

معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: حدود 71 درصد جمعیت این استان به نوعی عضو یک یا چند شرکت تعاونی هستند و تعاون در این استان از جایگاه ویژه و بالایی برخوردار است.

 

گفتنی است: در قالب این جشنواره بطور همزمان ۱۹ طرح تعاونی استان مرکزی نیز در بخش های کشاورزی، صنعتی و خدماتی به بهره برداری رسید، اعضای این شرکت های تعاونی ۳۰۴ نفر است و با بهره برداری از این شرکت ها زمینه اشتغال ۳۰۳ نفر در استان فراهم شد.


لازم به ذکر است: سرمایه اولیه این شرکت های تعاونی ۱۴۳ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال است و ۵۱ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال نیز تسهیلات به این شرکت ها پرداخت شده است.


پایان پیام/

کد خبر 291395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha