سبک زندگی رضوی کلید سعادت و نجات بشریت است

خبرگزاری شبستان: فرماندار بندر آستارا دهه کرامت را بهترین زمان برای اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه دانست و اظهار کرد: سبک زندگی رضوی کلید سعادت و نجات بشریت است.

دکتر کیوان اسدپور، فرماندار بندر آستارا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا فرهنگ رضوی را راهگشای مشکلات کنونی جامعه و چراغ هدایت نوجوانان و جوانان عنوان کرد و گفت: هر کس در زندگی خود از اهل بیت(ع) و سیره و رفتار آن بزرگواران الگو بگیرد، سعادتش در دنیا و آخرت تضمین می‌شود.


وی با بیان اینکه در حوزه ترویج فرهنگ رضوی باید دقت و توجه ویژه‌ای را به خرج داد، افزود: استفاده از زبان گویای هنر و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با موضوع فرهنگ رضوی در راستای ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ موثر است.


عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا برگزاری کنگره‌ها و همایش‌ها، مسابقات فرهنگی، تولید فیلم از زندگی امام رضا(ع) و استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی را از دیگر راه‌های ترویج و نهادینه کردن فرهنگ رضوی در جامعه ذکر کرد.


دکتر اسدپور با اشاره به نقش آستان قدس رضوی در ترویج فرهنگ رضوی، بیان کرد: گرایش مردم ایران اسلامی به طرف ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا(ع) قابل تحسین و ستودنی است و اگر از ظرفیت آستان قدس بتوانیم نهایت بهره را ببریم جامعه‌ای سالم و پویا خواهیم داشت.


این مقام مسئول ترغیب نوجوانان و جوانان به طرف مباحث دینی و معنوی را مهم خواند و تصریح کرد: استفاده از سخنرانان توانمند و برگزاری نشست‎ها از روش‌های جذب و ترغیب نوجوانان و جوانان به مباحث دینی و معنوی است.


فرماندار بندر آستارا درباره معرفی سبک زندگی رضوی به نوجوانان و جوانان، گفت: بیان شیوه زندگی امام رضا(ع) و عملی کردن آن در جامعه از لحاظ فکری و فرهنگی زمینه پذیرای این سبک زندگی را در نوجوانان و جوانان فراهم می‌کند.


دکتر اسدپور با اشاره به شیوه زندگی اهل بیت(ع)، اظهار کرد: بزرگان دین اسلام در زندگی اقتصادی و کسب روزی حلال کوشا بودند و برای امرار و معاش زندگی خود کار می‌کردند که سرمشق قرار دادن زندگی ائمه اطهار(ع) در تحقق حماسه اقتصادی موثر است و می‌تواند مشکلات اقتصادی را بهبود ببخشد.
  

پایان پیام/

کد خبر 291484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha