همایش معنوی تکریم امامزادگان در بجنورد با حضور خدام رضوی برگزار شد

خبرگزاری شبستان:همایش تکریم امامزادگان شب گذشته با حضور خدام آستان قدس رضوی و نیز مسئولان و عموم مردم بجنورد در جوار حرم مطهر امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) و گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد شب گذشته (21 شهریور) در همایش مردمی تکریم امامزادگان که با حضور تنی چند از خدام حرم مطهر رضوی و نیز عموم مردم در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار شد، تکریم اهل بیت علیهم السلام را جلوه ای از جلال الهی نام برد و نامگذاری دهه کرامت را در واقع گامی به این  سو برشمرد.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه در دهه کرامت گمنامی و غربت ائمه برطرف شده، گفت: این روزها فرصت خوبی است که بیش از گذشته با آموزه های اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت آشنا شویم.


حجت الاسلام یعقوبی در ادامه به شخصیت والا و متعالی امام رضا (ع) اشاره کرد، ابعاد علمی و سیاسی شخصیت آن امام همام را مورد توجه و تأکید قرار داد و اظهار داشت: آن امام بزرگوار در زمینه علم و گسترش اسلام نقش بزرگی داشت و از نظر سیاسی به عنوان بازویی توانمند در موقعیتی قرار گرفت که شیعه از گمنامی بیرون آمد.


وی همچنین در تکمیل مطالب قبل بیان کرد: امام رضا (ع) بصیرت سیاسی ویژه ای به مردم بخشید و مسأله اهمیت جایگاه امامت را با آگاهی و علم وافر در میان عموم با زبان ها و بیان های مختلف تبیین کرد.


وی توجه به مبانی و آموزه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سیره رضوی را بار دیگر مهم خواند و بر نشر این آموزه ها تأکید کرد.


حجت الاسلام یعقوبی حضور خدام رضوی را مایه خیر و برکت دانست و خواست تا از این فرصت حضور بهره برداری مفیدی برای انعکاس جلوه های آموزنده و زندگی سازسیره ائمه اطهار در جامعه شود.


حجت الاسلام بهشت، از کارشناسان مذهبی آستان قدس رضوی که همراه خادمین حرم مطهر امام هشتم (ع) به استان خراسان شمالی سفر کرده، نیز در ادامه همایش حضور کارشناسان دینی در تبیین درست ارزش ها و آموزه های دینی و نشان دادن صراط مستقیم به عموم جامعه را ضروری دانست.


وی در تأکید مطلب فوق تذکر داد: یادمان نرود که ابن ملجم ملعون، در زمان ضربت زدن بر سر امام علی (ع) آیاتی از کلام الهی را بر زبان جاری کرد و امیر المومنین را به شهادت رساند و اینکه امروز هم جاهلان و وهابیون با قرآن به جنگ قرآن می روند.


وی افزود: اگر بدون کار کارشناسی به حوزه نشر آموزه های دینی و ارزش ها ورود پیدا کنیم، یقینا شکست می خوریم.


در ادامه مراسم مشتاقان و دلباختگان ثامن و الحجج (ع) دیده بر پرچم منور و مقدسی که از فراز آستان مقدس رضوی توسط خادمان به این استان حمل شده بود، ساییدند و چشمان خود را با عطر رضوی، متبرک و معطر کردند.


این مراسم باشکوه با قرائت دعای کمیل توسط ذوقیان، مداح برجسته کشوری پایان یافت.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 292066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha