امروز سکولاریسم نوعی اسلام هراسی است

خبرگزاری شبستان: مبارز فرانسوی آموزش جایگزینی هشدار داد که اسلام هراسی پشت پرده سکولاریسم حاکم در فرانسه پنهان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، گابریل کن بندیت، مبارز فرانسوی آموزش جایگزینی و برادر دنیل کن بندیت، سیاستمدار معروف در مصاحبه با «ای تله» خاطر نشان کرد که اسلام هراسی پشت مدعیان پیرو سکولاریسم پنهان شده است و همواه آتشی را علیه مسلمانان شعله ور می سازد.
این مصاحبه که در خصوص موضوع ممنوعیت آموزش دروس اسلامی در مدارس فرانسه و حتی ممنوعیت غذای حلال در آنها تهیه شده است، دیدگاه جدیدی از بررسی رویکرد دولت سکولار فرانسه را منعکس کرد.
گابریل کن بندیت در این مصاحبه ابراز کرد که من از مدت ها پیش در برابر سکولاریسم جبهه گرفته بودم و امروز به این باور رسیدم که سکولاریسم نوعی اسلام هراسی است چرا که شاهد آن هستیم که دختران محصل محجبه تنها محکومان قوانین جدید آموزش و پرورش هستند و هیچ مسیحی و یا مارکسیست افراطی در این لیست متهم نیست.اما در مدارس همه جای دنیا افراد از تمام اقلیت ها آزادانه پذیرفته می شوند، اما در فرانسه ممنوعیت پوشش نشانه های دینی در مدارس و دانشگاهها نوعی دورویی است، من دخترانی را می شناسم که علی رغم تحصیلات عالی و هوش بالا مجبورند به خاطر ممنوعیت پوشش حجاب دانشگاه را ترک کنند.
گابریل کن بندیت ادامه داد که دانش آموزان مجبور نیستند که لائیک باشند و باید همانی که هستند نشان دهند نه خود را به خواست دولت آراسته کنند.
امروز در جامعه فرانسه اقلیت مسلمان و یهود یا مستقیما قربانی اسلام هراسی هستند و یا در فضایی از ترس زندگی می کنند، برخی از دول غربی به تقلید از سکولار دولت فرانسه در حال تغییر قوانین خود و حمایت غیرمستقیم از اسلام هراسی هستند که این مسئله در حال حاضر در ایالت فرانسه زبان «کبک» کانادا مشهود است.
بنابراین گزارش، وزیر آموزش و پرورش فرانسه قبل از آغاز سال تحصیلی 2014-2013 اعلام کرد که اسلام هیچ جایی در چارت تحصیلی ندارد و حتی غذای حلال هم نباید در مدارس سرو شود.
پایان پیام/

کد خبر 292808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha