اردبیل دومین استان کشور در صدور کارت هوشمند ملی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه ‌کارت ملی هوشمند زمینه ورود به دولت الکترونیک است، گفت: اردبیل دومین استان کشور در صدور کارت هوشمند ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، عبدالله امینی مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل عصر امروز ( 26 شهریور) در نشست مدیران و مسئولان ثبت احوال استان اردبیل اظهار داشت: با پیگیری و ایجاد زیرساخت لازم برای صدور کارت هوشمند ملی، اردبیل بعد از قم رتبه دوم در صدور کارت هوشمند ملی داشته و 2.1 درصد از کل کارت‌های صادر شده را به خود اختصاص داده است.


وی با بیان اینکه استان قم 85 درصد، استان اردبیل 2.1 درصد و استان تهران 1.1 درصد از کل کارت‌های صادر شده را انجام داده‌اند، افزود: کارت هوشمند ملی در اردبیل برای استاندار، معاونان استانداری، فرمانداران، بخشداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولان روابط عمومی، خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها صادر شده و با گسترش مراکز صدور کارت هوشمند در سال 92 با اولویت ایثارگران کارت مذکور ارائه می‌شود.


امینی با تاکید بر این مطلب که امیدواریم در آینده نزدیک با ایجاد ایستگاه‌های مختلف در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، ارائه کارت هوشمند ملی در سطح استان گسترش پیدا کند، تصریح کرد: این کارت که مقدمه ورود به دولت الکترونیک است، سبب می‌شود تا احراز هویت به راحتی صورت بگیرد.


مدیرکل ثبت احوال استان یکی از امتیازات کارت هوشمند را به روز بودن اطلاعات هر فرد در حوزه سکونتی و جمعیتی خود اعلام کرد و بیان داشت: ‌ما انتظار داریم که هر فرد تغییرات مکان زندگی و محل سکونتی خود را به سرعت اطلاع دهد تا ما با مشکلی در این ارتباط روبه‌رو نشویم.


این مسئول در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب کارت ملی هوشمند با اطلاعات بیومتریکی که جمع‌آوری شده دیگر نیازی به انگشت‌نگاری کامل در صدور گواهی سوء پیشینه نیست و با امضای دیجیتالی هر فرد جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها و تخلفات گرفته می‌شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 293759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha