اختصاص بیش از یک میلیارد تومان برای ساماندهی مزار شهدای خراسان رضوی

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در امسال به ساماندهی مزار شهدا خبر داد و گفت: ساماندهی گلزار شهدا ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از مشهد، علی اصغر رشید، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی، صبح امروز(4مهر) در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی خراسان‌رضویاظهار داشت: ساماندهی گلزار شهدا در قالب‌های شهری، روستایی، جوار بقاع متبرکه، تک مزاره، شهدای گمنام و اماکن گردشگری طبقه بندی و ساماندهی شود و بر اساس تفاهم‌نامه منعقده اقدام شود.

 

وی از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در امسال به ساماندهی مزار شهدا خبر داد و افزود: بهسازی مزار شهدا نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است.

  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در همین راستا به منظور ساخت و بهسازی مزار شهدای شهری، همکاری شهرداری‌ها و دفتر امور شهری استاندار خراسان‌رضوی با محوریت بنیاد شهید ضروری است، خاطرنشان کرد: ساخت مزار شهدا در روستاها نیز نیازمند همکاری دفتر امور روستایی استانداری، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن بوده و مزار شهدایی که در جوار بقاع متبرکه قرار دارند، با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه بهسازی می‌شود.

  

وی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری سپاه امام رضا (ع) و بنیاد شهید را مسئول حفظ و بهسازی مزار شهدای واقع در مناطق گردشگری استان معرفی کرد.

 

وی در ادامه به برنامه های هفته"کودک" اشاره و بر رصد و آسیب‌شناسی برنامه‌های هفته کودک به لحاظ کمی و کیفی تاکید کرد و اظهار داشت: تبادل نظر و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان سبب تدوین برنامه‌هایی مناسب تکریم کودکان و ایجاد فضایی توام با نشاط شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال، شعار هفته ملی کودک «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» است، اظهار کرد: در این راستا متناظر آیین نامه ملی در استان متناظرسازی و برنامه‌های هفته کودک به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ارسال می‌شود.


رشید با اشاره به اینکه هر کدام از روزهای این هفته با محوریت یک دستگاه اجرایی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط دیگر نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های نخستین روز هفته به نام «کودک، خانواده، مدرسه» با همکاری آموزش و پرورش و دومین روز به نام «کودک، بازی» با همکاری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل بهزیستی استان برگزار می‌شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی، برنامه‌های سومین روز را به نام «کودک، سلامت و ایمنی» با همکاری وزارت بهداشت و معاونت اجتماعی ناجا و چهارمین روز را به نام «میراث فرهنگی، کودک و طبیعت» با همکاری سازمان‌های میراث فرهنگی، محیط زیست و شهرداری معرفی کرد و افزود: برنامه‌های روز پنجم «کودک و رسانه» با همکاری صدا و سیما، روز ششم به نام «کودک، کتاب و فضای مجازی» با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و آخرین روز این هفته به نام «کودک و نیایش» با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی به بررسی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) که در دهه کرامت برگزار شد، پرداخت و گفت: در این جشنواره از جوانان برتر استان در حوزه‌های مختلف تقدیر شد و نفرات برتر به جشنواره ملی معرفی شدند.

 

وی به برنامه‌های روز "پیوند آسمانی"سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع)  اشاره و خاطرنشان کرد: ساماندهی جوانان در امر ازدواج آگاهانه، به‌هنگام و آسان، برگزاری کلاس‌های آموزش و مشاوره و ارائه تسهیلاتی به همین منظور باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

 

رشید، برگزاری باشکوه برنامه‌های روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در روز اول ذی الحجه را ضروری دانست و گفت: برگزاری کمیته‌ای متشکل از ستاد ساماندهی امور جوانان، ادارات کل اجتماعی و امور بانوان و خانواده به منظور تلاش برای تحقق ازدواج آسان و انسجام برنامه‌ها و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گیرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 296567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha