پلیس با استفاده از ظرفیت مردمی درصدد ارتقاء امنیت جامعه است

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی پلیس گیلان، همکاری و تعامل مردم با پلیس را در بوجود آمدن امنیت، احساس امنیت و اعتماد اجتماعی در جامعه موثر دانست.

سرهنگ ستاد محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: بدون تردید هیچ عنصری برای پیشرفت، توسعه و تکامل یک جامعه، مهمتر از عنصر امنیت و آرامش در جامعه نبوده و توسعه اجتماعی، خلاقیت و فعالیت ارزشمند بدون امنیت امکانپذیر نیست.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه امنیت به مثابه یک واقعیت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم مطرح است افزود: انسان برای رسیدن به اهداف والای انسانی بعد از برآوردن نیازهای فیزیولوژیکی نیاز به وجود امنیت و احساس امنیت در جامعه دارد.


سرهنگ جعفری خیرخواه وجود داشتن احساس امنیت در جامعه را مهمتر از امنیت در جامعه دانست و بیان کرد: احساس امنیت تحت تاثیر عوامل مختلفی شکل می گیرد که یکی از این عوامل سرمایه اجتماعی بوده که از مولفه های اصلی آن اعتماد اجتماعی و امنیت اجتماعی است.


وی با بیان اینکه همکاری، تعامل و ارتباط مردم با پلیس در بوجود آمدن امنیت، احساس امنیت و اعتماد اجتماعی در جامعه موثر است، اظهار داشت: پلیس با استفاده از ظرفیت مردمی درصدد ارتقاء امنیت و احساس امنیت در جامعه است.


جعفری خیرخواه با بیان اینکه پلیس با برنامه های اجتماعی، اطلاع رسانی و مشارکت با سازمان ها و نهادها درصدد ارتقاء آگاهی های مردمی است، تصریح کرد: بدون تردید در شرایط اجتماعی نوین، انتظام و امنیت، حاصل اراده و تلاش و مشارکت آگاهانه تمامی آحاد افراد جامعه و نیز نهادهای جمعی و اجتماعی برآمده از جامعه است.


معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان مشارکت و همکاری بیشتر مردمی در راستای ارتقاء امنیت جامعه را خواستار شده و اظهار کرد: ارتقاء امنیت، سنگ زیربنای پیشرفت بومی و عدالت مبتنی بر آموزهای دینی و بستر هرگونه عمران و آبادانی است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 297201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha