روز فن آوری هسته ای تجلی اراده برآمده از "ما می توانیم" است

وزیر امورخارجه دولت نهم در همایش روز فن آوری هسته ای در گیلان، گفت: روز فن آوری هسته ای تجلی یک اراده برآمده از "ما می توانیم" ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه دولت نهم، عصر روز گذشته (20 فروردین) در همایش "سرگذشت ایران هسته ای از تعلیق تا ملی شدن" که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار داشت: روز فن آوری هسته ای باوری جهانی در تولید علم، دشمن شناسی و اتخاذ رویکردهای مناسب در برخورد با تاکتیک های دشمن است.
 
وی با اشاره به اینکه منطق جدید ایران در جامعه جهانی به عنوان یک اصل، موجب ایجاد تحولی به نام فن آوری هسته ای شده است، تاکید کرد: روز فن آوری هسته ای تجلی یک اراده برآمده از "ما می توانیم" ملت ایران است.
 
وزیر امور خارجه دولت نهم، خاطرنشان کرد: جشن روز فن آوری هسته ای مجموعه ای از عظمت هاست که می خواهد ملتی روی پای خود بایستد و بزرگ ترین جلوه این روز، نمایش منطق قوی ملت ایران به جهانیان است.
 
متکی با بیان اینکه فاتحان جنگ جهانی، جهان را به شکل خاصی تدوین و ارائه کردند، اظهار داشت: در این عملیاتی کردن کشور ها به دسته های "شراکت سلطه گران" و " تبعیت کنندگان از سلطه گران" تقسیم می شوند.
 
وی آغاز دهه 80 را شروعی برای رویارویی با تحولات که تعریف جدیدی از مناسبات های جهانی است، دانست و تصریح کرد: جهاد های علمی و دفاع مقدس جلوه ای از رویکرد ایران در رسیدن به حق مسلم کشور است.
 
وزیر امور خارجه دولت نهم، با بیان اینکه یکی از بخش های مهم انرژی هسته ای ورود به فن آوری نوین و جدید علوم دنیاست، خاطرنشان کرد: در جوامع بین المللی علم، دانش و آموزه های روز انقلاب اسلامی در حال حاضر، قابل باور نیست.
  
متکی، اسلام هراسی و تحمیل تحریم های جهانی را برای منصرف شدن ایران از دست یابی به انرژی هسته ای دانست و یادآور شد: ملت و دانشمندان کشور با مقاومت و پایداری، تحریم ها را خنثی کرده است و با دلایل و مستندات، صلح آمیز بودن برنامه هسته ای را به جهانیان نشان دادند.
 
وی اظهار داشت: منطق، ارزش های انسانی و عدالت حاکم در تمامی عرصه های انقلاب اسلامی از 8 سال دفاع مقدس است.
 
وزیر امور خارجه دولت نهم، با بیان اینکه هدایت صریح، رهبری آگاهانه و هدایت های مردمی زمینه ساز رسیدن به اهداف واقعی مبتنی بر فناوری هسته ای در کشور است، بیان داشت: نگاه به خودباوری، استعداد های درونی یک کشور را شکوفا می کند.
 
متکی، به توطئه دشمنان در نشان دادن ایران به عنوان بحرانی در منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: نقش مردم و اراده ملی در مسئله هسته ای به بالاترین مرز خود رسیده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 29851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha