وهابیت با ترویج عقایدخرافی میخواهد مانع برنامه های تربیتی حرم رضوی شود

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام حسینی گفت:امروز وهابیت ازتشرف سالانه میلیون‌ها نفر به حرم رضوی بسیار عصبانی و ناراضی است و سعی دارد با ترویج عقاید خرافی جلوی برنامه تربیتی انسان‌سازاین حریم مقدس رابگیرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام‌ سید جلال حسینی در نشست مشترک با تولیت آستان مقدس کاظمین و هیئت امنای آستان مقدس کاظمین گفت: هدف اصلی آستان‌های مقدس حضرات معصومین(ع) یکی است و اگر این امکانات و ظرفیت‌ها متمرکز شود شاهد ترویج و گسترش معارف اهل‌بیت(ع) در سراسر دنیا خواهیم بود.

  

وی با بیان اینکه مقوله زیارت از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: اگر با یک مهندسی معکوس زیارت را مورد واکاوی قرار دهیم علت حساسیت دشمنان اسلام به مقوله زیارت به خوبی آشکار می‌شود.

  

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی تبدیل به دانشگاه بزرگ تربیتی شده است، ادامه داد: اگر این موضوع مهم نبود، دشمنان این چنین واکنش نشان نمی‌دادند، امروز وهابیت از اینکه سالانه میلیون‌ها نفر به آستان‌های مقدس مشرف می‌شوند، بسیار عصبانی هستند و سعی دارند با ترویج عقاید خرافی خود جلوی این برنامه تربیتی انسان‌ساز را بگیرند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مدیریت اسلامی آستان مقدس حضرت رضا(ع) عنوان کرد: امروزه این آستان مقدس به برکت نظام جمهوری اسلامی و در پرتو مدیریت عالمی مجاهد، متخصص و مدبر به کانونی تأثیرگذار در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در سراسر جهان تبدیل شده است.

 
وی فعالیت های اقتصادی آستان قدس رضوی را پشتوانه فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی در این آستان مقدس از یک زنجیره کامل برخورداراست.


دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به ورود آستان قدس رضوی در حوزه آموزش گفت: بیش از 20 هزار نفر در مراکز آموزشی تحت پوشش این آستان مقدس از مقطع پیش‌ دبستانی تا آموزش‌های عالی مشغول به تحصیل هستند.


دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به ورود این آستان مقدس در حوزه کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان داشت: حدود 20 میلیون منبع کتابخانه‌ای و موزه‌ای اعم از خطی، چاپی و سند موقوفاتی در آستان قدس رضوی موجود است.


بنا برگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اولویت اصلی آستان مقدس حضرت رضا(ع) را توجه به امور زائران و خدمت‌رسانی به آنها ذکر کرد و گفت: حرم مطهر رضوی با پذیرش سالانه 30 میلیون زائر و برگزاری روزانه صد‌ها برنامه فرهنگی، مذهبی در تمامی ساعات شبانه‌روز به دانشگاهی تربیتی تبدیل شده است.

  

حجت الاسلام حسینی برگزاری جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی، حلقه‌های معرفت، محافل پرسش و پاسخ و رفع شبهات، تولید سالانه چند میلیون جلد کتاب، برگزاری محافل با شکوه قرآنی و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی ویژه کودکان را برخی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای عموم زائران حضرت رضا(ع) برشمرد.
 

 پایان پیام/

کد خبر 298516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha