مبانی هویت بخش اسلامی در جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه سنندج خواستار توجه همگانی در خصوص نشر ارزش ها و مفاهیم دینی در بین نسل جوان و ترویج مبانی هویت بخش اسلامی در جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، ماموستا حسام الدین مجتهدی امام جمعه سنندج ظهر امروز(12مهر)در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اسلام دین عالم گیر بوده و پس از نزول آیات قرآن کریم و نفوذ آموزه های اسلامی در جهان شاهد روند رو به رشد این آیین مترقی بوده ایم.


وی افزود: همواره دشمنان اسلام و مسلمانان کوشیده اند تا با انواع توطئه های فریبنده از نفوذ آیین متقن اسلامی در جهان جلوگیری کنند اما به دلیل آموزه های مترقی و متکی بر خرد جمعی اسلامی هیچگاه نتوانسته اند از نفوذ مبانی و مفاهیم اسلام بر قلوب مشتاقان آن جلوگیری کنند.


مفتی اعظم فقه شافعی ایران تصریح کرد: توجه ویژه به جماعت و انجام فعالیت های جمعی با بهره مندی از شورا یکی از ویژگی های بارز جامعه اسلامی است که توانسته است هم در تقویت فعالیت ها و تلاش های مسلمانان بیافزاید و هم توطئه های دشمنان را کم رنگ کرده و در جبهه آنان سستی و ضعف القا کند.


ماموستا مجتهدی افزود: بدون شک نشر ارزش های اسلامی در جامعه و آشنایی نسل جوان با مبانی هویت بخش اسلامی می تواند از بسیاری ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در کشور جلوگیری کند، لذا خانواده ها و دستگاه های متولی امر باید با احساس مسئولیت بیشتری در این خصوص گام بردارند.


وی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته از تلاش ها و خدمات نیروهای نظامی و انتظامی استان در برقراری امنیت و آرامش پایدار تقدیر کرد و خواستار مشارکت همیشگی مردم با این نیروها شد.


ماموستا مجتهدی خاطر نشان کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد در جامعه و ارتقای مفاهیم اخلاقی و اعتقادی در بین نسل آینده ساز اسلامی از جمله ضروریاتی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.


پایان پیام/

کد خبر 299149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha