آغاز پروژه صدور کارت هوشمند ملی در استان گلستان

خبرگزاری شبستان: پروژه صدور کارت هوشمند ملی در استان گلستان، صبح امروز (13 مهر) با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار در اداره کل ثبت احوال این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیف الله ابوترابی، مدیرکل ثبت احوال گلستان در این مراسم گفت: بر اساس بند «د» ماده 46 قانون پنجم توسعه، وزارت کشور (سازمان ثبت احوال) مکلف است با همکاری دستگاه های زیربط همراه با تکمیل و اصلاح پایگاه اطلاعات هویتی شامل تمامی وقایع حیاتی نظیر تولد، ازدواج، طلاق، فوت و تغییرات مشخصات هویتی و صدور گواهی (امضاء الکترونیکی) و سایر کاربردها، تا پایان برنامه نسبت به تامین و صدور کارت ملی هوشمند ملی چند منظوره برای آحاد مردم اقدام کند.


وی افزود: بر اساس این بند از قانون برنامه، همکاری تمامی دستگا های زیربط در بروز رسانی داده های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و صدور کارت هوشمند ملی، یک تکلیف قانونی است.


ابوترابی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی برای افراد بالای 15 سال صادر می شود، تصریح کرد: با توجه به بند د ماده 46، ضروری است امکانات برای بهره مندی تمامی مردم از این کارت فراهم شود.


راه اندازی 104 ایستگاه کاری جهت صدور کارت هوشمند ملی
وی ادامه داد: با توجه به جمعیت یک میلیون و 822 هزار و 557 نفر استان گلستان که شامل 929 هزار و 504 نفر شهری و 893 هزار و 53 نفر روستایی هستند، نیاز به راه اندازی 104 ایستگاه کاری در استان است.


ابوترابی با بیان اینکه این تعداد ایستگاه، روزانه حدود یک هزار و 500 درخواست از مردم استان دریافت خواهد کرد، اظهارداشت: این پروژه در یک بازه زمانی سه تا چهار ساله به اتمام می رسد.


وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تجهیز ایستگاه های کاری، با لحاظ قیمت حدود یکصد و 40 میلیون ریال برای تهیه تجهیزات یک ایستگاه کاری، 14.5 میلیارد ریال خواهد بود.


مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه علاوه بر تامین سخت افزار، هزینه های مخابراتی طرح نیز مدنظر است، گفت: این هزینه ها، به جز هزینه راه اندازی اولیه، در شرایط مطلوب، بیش از یکصد میلیون ریال در طول ماه است.


وی، تامین مکان و نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای طرحی با این حجم با رعایت حقوق شهروندان را یک دغدغه اساسی دانست و افزود: سازمان ثبت احوال کشور قصد دارد از طریق برون سپاری بخشی از خدمات (از طریق دفاتر پیشخوان دولت) این مشکل را حل کند.


ابوترابی گفت: مرحله تحویل کارت نیز، به دلیل ضرورت رعایت نکات امنیتی و هویتی، در ادارات ثبت احوال انجام می شود.

 


وی با بیان اینکه در حال حاضر بستر ارتباطی لازم برای آغاز به کار پروژه در استان فراهم شده است، اضافه کرد: یک پیشخوان اخذ درخواست نیز در محل اداره کل آماده به کار شده و امروز با حضور آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و قناعت استاندار گلستان افتتاح شده است.


14 ایستگاه کاری صدور کارت هوشمند ملی در گرگان ایجاد می شود
ابوترابی افزود: در صورت انجام برنامه های توافق شده، 14 ایستگاه کاری دیگر در شهرستان گرگان، در واحدهای پستی راه اندازی می شود تا با اولویت 27 هزار و 920 نفر از ایثارگران، افرادی که به سن 15 سال تمام می رسند و افرادی که تغییراتی دراطلاعات هویتی آنان ایجاد شده است، اخذ درخواست در شهرستان گرگان و از سال آینده در تمام شهرستان های استان اجرایی شود.


وی یادآور شد: با توجه به ضرورت ثبت نشانی مردم با هدف تولید آمار مهاجرت، سامانه اعلام تغییر نشانی، به صورت رایگان و بدون تعویض کارت شناسایی ملی و در آینده کارت هوشمند ملی در وب سایت سازمان ثبت احوال کشور در اختیار تمامی مردم قرار دارد.


ابوترابی تاکید کرد: تمامی افرادی که دارای کارت شناسایی ملی هستند، باید به محض تغییر نشانی، نشانی جدید خود را در این سامانه به ثبت برسانند.


گفتنی است، در این مراسم اطلاعات آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و جواد قناعت، استاندار گلستان برای صدور کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت احوال کشور ثبت شد.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 299467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha