ورود ایران به پنج دانش استراتژیک ممنوعه باعث خودباوری ملل منطقه شد

محمد کرمی راد درباره ارتباط جهاداقتصادی باتحولات منطقه به خبرنگارشبستان گفت:ورودایران به پنج حوزه دانش استراتژیک:هسته‌ای،هواوفضا،دیجیتال،بیوتکنولوژی،نانوتکنولوژی وپزشکی؛خودباوری رابرای کشورهای منطقه بوجود آورد.

محمد کرمی‌راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه در بحث جهاد اقتصادی تا چه اندازه پیشرفت و خودکفایی و شکوفایی ایران و خیزش‌های اسلامی منطقه تأثیر دارد به خبرنگار شبستان گفت: آنچه که در ایران اسلامی اتفاق افتاد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های چشم‌گیر و ورود به عرصه‌های علم و فناوری بود.

 

وی اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی و قدرت‌های بزرگ همواره از اینکه جمهوری اسلامی ایران به عرصه‌های علم و فناوری ورود پیدا کند، ترس داشتند و همان‌طور که می‌دانید قدرت‌های بزرگ اجازه ورود هیچ کشوری را به حوزه پنج دانش استراتژیک نمی‌دانند و آن را ممنوع کرده بودند.

 

کرمی‌راد تصریح کرد: ورود به این پنج حوزه دانش استراتژیک همانند دانش هسته‌ای، هوا و فضا، دیجیتال، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و پیشرفت‌هایی که ما در زمینه علوم پزشکی و استراتژیک داشته‌ایم توانسته است یک خودباوری و یک سوپاپ اطمینانی را برای خیلی از کشورهای منطقه به وجود آورد.

 

نماینده کرمانشاه تصریح کرد: ما چه در بحث هشت سال جنگ تحمیلی، چه در بحث تحریم‌ها و چه در بحث مذاکرات هسته‌ای توانستیم به خوبی با قدرت‌های بزرگ مقابله کنیم و تهدیدهای سنگین آمریکا و رژیم صهیونیستی چه در بحث هسته‌ای، چه در بحث ایران‌هراسی و چه در بحث شیعه‌هراسی هیچ‌گاه به جایی نرسید.

 

وی ادامه داد: ما نه تنها عقب‌نشینی نکردیم بلکه دنیا و قدرت‌های بزرگ شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیر ما بود و هر چقدر ما پیشرفت داشتیم دشمنان ما پسرفت داشتند.

 

وی با بیان اینکه یکی از عوامل خیزش‌های منطقه پایداری و مقاومت مردم ایران بوده است، گفت: مردم ما ولی‌نعمت ما هستند و طبیعتا خود مردم هستند که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را اداره کنند.

 

کرمی‌راد بیان کرد: ساختار تشکیلاتی و حکومتی ما بر اراده مردم ترسیم شده است و آنها هستند که پیشرفت‌ها را در کشور ما رقم می‌زنند.

 

عضو هیئت‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: این‌گونه پیشرفت‌ها و شکوفایی ایران اسلامی می‌تواند به عنوان یک الگو چه در سطح منطقه و چه در جهان مطرح باشد و آنچه را که امروز شاهد آن در سطح منطقه هستیم حاصل همین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی گفت: یکی از اهداف نام‌گذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب این است که نه تنها ایران اسلامی بلکه تمامی کشورهای مسلمان منطقه به لحاظ شکوفایی به اوج برسند.

 

وی تأکید کرد: امیدواریم در این سال همگان از جنبه عملیاتی، کار انجام دهند تا در مجموع ما شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیر و تحولات جدی‌تری در منطقه باشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 29967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha