هدف ویکی لیکس ایجاد تفرقه میان حزب الله و دولت لبنان است

وزیر دفاع لبنان هدف سایت ویکی لیکس از اطلاعات ارایه شده علیه وی را ایجاد تفرقه میان حزب الله و دولت لبنان دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، الیاس مور وزیر دفاع لبنان گزارش های منتشر شده از سوی سایت ویکی لیکس مبنی بر اینکه وی در سال 2008 میلادی توصیه هایی به اسراییل برای شکست جنبش حزب الله لبنان ارایه داده بود را تکذیب کرد.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات ارایه شده از سوی سایت ویکی لیکس ناقص و نادرست است هدف از انتشار این اطلاعات را ایجاد تفرقه میان دولت لبنان و حزب الله دانست.

ویکی لیکس در گزارش خود که مدعی است محتویات آن را از شنود مکالمان وزیر دفاع لبنان با مقامات آمریکایی در لبنان در سال 2008 میلادی به دست آورده است می گوید: مور در این دیدار اظهار داشته است که جنگ آتی میان اسراییل و حزب الله در آینده ای نه چندان دور اتفاق افتاده است.

در این گزارش ادعا شده است که وزیر دفاع لبنان پیشنهاد کرده بود که به عنوان مثال در جنگ آتی صهیونیست ها برای جلب اعتماد افکار عمومی به سوی خود نباید پل ها و یا مراکز و موسسات در مناطق مسیحی را بمب گذاری کنند.

همچنین براساس ادعاهای مطرح شده دراین گزارش الیاس مور چنین اظهار داشته است که جنگی آتی اسراییل صرفاً با حزب الله است و نه لبنان.

بنابرگزارش میدل اسمیت آنلاین، سایت ویکی لیکس همچنین مدعی شده است که وزیر دفاع لبنان در گفتگوهای خود به میشل سلیمان، رییس ارتش لبنان توصیه کرده است که در صورت ورود اسراییل به لبنان ارتش هیچ مداخله ای نداشته باشد.

پایان پیام/
 

کد خبر 2997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha