10 هزار دانش‌آموز قمی به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان قم گفت: بیش از 10 هزار دانش‌آموز دختر و پسر قمی در سال جاری به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.

رضا حافظی، رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزانی واعزام اقشار گوناگون به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور، گفت: فعالیت فرهنگی گسترده‌ای در قالب این اردوها صورت که طبق گفته مقام معظم رهبری این حرکت به یقین ناخرسندی دشمنان را هم در پی دارد و آنها به وسیله ابرازهای تبلیغی خود درصدد مخدوش کردن اهداف این عمل مقدس هستند.


وی افزود: اردوهای راهیان نور یک حرکت خودجوش و مردمی بوده و سپاه پاسداران نیز علاوه بر تامین امکانات مورد نیاز دانش آموزان پشتیبانی لازم را از دانش آموزان علاقه مندی که قصد حضور در سرزمین های نور را دارند، خواهند داشت.


حافظی ادامه داد: اردوهای راهیان نور با سه هدف راهبردی، آموزشی و تربیتی به منظور انتقال پیام دفاع مقدس به نسل امروز که یکی از عوامل پویایی انقلاب بوده برگزار می شود.


رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان قم تصریح کرد: نسل امروز و همه اقشار همواره باید با فراگیری آموزشهای لازم آمادگی خود را در برابر هرگونه تهاجمی حفظ کنند چرا که اردوهای راهیان نور در حقیقت فرهنگ دفاع مقدس را به آنان منتقل کرده و مردم را برای دفاع همه جانبه از اسلام و ایران آماده نگاه می‌دارد.


وی با اشاره به اهداف تربیتی اردوهای راهیان نور عنوان داشت: هر مکان مقدسی که مورد بازدید قرار گیرد اثرات تربیتی خود را بر بازدیدکنندگان بر جا می‌گذارد و جبهه‌های ما نیز که محل نبرد بهترین و صالح‌ترین بندگان با دشمنان اسلام و قرآن محسوب می‌شود این اثر معنوی را دارد.


حافظی یادآور شد: امسال در استان قم و در قالب اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی 10 هزار و 500 نفر از دختران و پسران پایه تحصیلی دوم دبیرستان به مناطق جنوب کشور اعزام خواهند شد که نسبت به سال گذشته رشدی چهار هزار نفری را شاهد هستیم که این امر نشان از دستیابی به اهداف پیش بینی شده نظام می باشد.


رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان قم اضافه کرد: این دانش‌آموزان در چهار مرحله و در هر مرحله در قالب 17 کاروان و 180 نفر دانش آموز بههماره هشت نفر همراه از 21 مهرماه سال جاری به این اردوها اعزام خواهند شد همچنین ضمن اینکه مرحله نخست که مخصوص پسران است در 17 آبان ماه به اتمام می‌رسد.


وی با بیان اینکه مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای اعزام با کیفیت دانش‌آموزان تدارک دیده شده‌اند، گفت: مراسم بدرقه بر خلاف گذشته امسال در مدارس برگزار می‌شود و دو روز از سفر به حضور دانش‌آموزان در مناطق جنگی شامل یادمان‌های شهدا و مناطق عملیاتی اختصاص دارد ضمن اینکه فعالیت‌های فرهنگی خوبی هم برای طول سفر در نظر گرفته شده است.


حافظی اظهار داشت: در این اردوی معنوی سعی شده از بهترین اتوبوس‌ها و شرکت‌های تعاونی مسافربری در قم استفاده کرده و تدابیر امنیتی خاصی نیز در هنگام حضور دانش‌آموزان در مناطق جنگی و اردوگاه‌ها در نظر گرفته شده و چنانچه برخی محدودیت‌ها هم رفع شوند می‌توانیم به وسیله قطار دانش‌آموزان را به این اردوها اعزام کنیم.


رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان قم با اشاره به ابراز علاقه برخی دانش‌آموزان برای حضور در مناطق جنگی غرب کشور و نیز اردوهای راهیان نور دریایی، گفت: امید است بتوانیم با مساعدت رده‌های بالاتر سپاه دستور این کار را در جهت برگزاری اردوی راهیان نور دریایی دریافت کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 302323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha