اعزام دانش آموزان پسر اراکی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

خبرگزاری شبستان: 240 دانش آموز پسر اراکی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ سرهنگ پاسدار سید عطا الله میر کمالی٬ فرمانده سپاه ناحیه اراک در حاشیه مراسم بدرقه دانش آموزان اراکی به اردوی راهیان نور که از مقابل کانون بسیج اراک برگزار شد٬ گفت: این 240 دانش آموز از دبیرستان های فرهنگ، شاهد، حاج عسگری، علوی و امام علی (ع) آموزش و پرورش ناحیه دو اراک به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.


وی با اشاره به اینکه زائران در این اعزام‌، از مناطق عملیاتی فکه، شهدای هویزه، دهلاویه، فتح‌المبین، والفجر 8، شلمچه، موزه دفاع مقدس خرمشهر و دیگر مناطق بازدید خواهند کرد٬ افزود: تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری این اردوهاست.


فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: این دانش آموزان با شش دستگاه اتوبوس و با مشایعت شش روحانی و سه راوی از پیشکسوتان دفاع مقدس اعزام شدند که در طول سفر با بسیاری از مسایل و ناگفته های جنگ و رشادت های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی بیشتر آشنا می شوند.


سرهنگ میرکمالی با بیان اینکه اعزام گروه راهیان نور با رویکرد فرهنگی بوده است٬ خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تقویت روحیه ایثار و رشادت در میان جوانان و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از مهمترین اهداف برگزاری اردوی راهیان نور است.


وی اضافه کرد: تا پایان سال تحصیلی جاری 14 هزار دانش آموز سال دوم دبیرستان از سراسر استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می شوند.


پایان پیام/

کد خبر 302417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha