برای نخستین بار مسجد هوشمند در بحرین ساخته می شود

خبرگزاری شبستان: اداره اوقاف جعفری بحرین از ساخت مسجد هوشمند برای نخستین بار در این کشور خبر داد و گفت: این مسجد با انرژی خورشیدی نیز کار خواهد کرد.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از برخی منابع عربی، شیخ محسن العصفور، رئیس مجلس اوقاف جعفری گفت: طراحی این مسجد از نظر فنی و مهندسی نمونه خواهد بود.
وی افزود: ابعاد حجم نمونه اول مسجد هفت متر در هفت متر است و بر اساس نیازمندی آن قابل کوچک و بزرگ شدن است.
العصفور تصریح کرد: این مسجد در دوطبقه با معماری مهندسی اسلامی ساخته خواهد شد و و برای یکصد نمازگزار ظرفیت دارد و با قالب آماده ساخته می شود و در یک روز می توان آن را ساخت.
وی خاطر نشان کرد: مسجد بر اساس معماری بحرینی طراحی شده است و از ویژگی های این مسجد آن است که مسجد در مساحت جغرافیایی محدودی ساخته می شود و ساختن آن بیش از یک روز زمان نمی برد و قابل نقل و انتقال، توسعه در آینده و جدا شدن است.
از دیگر ویژگی های منحصر بفرد این مسجد آن است که با هزینه 20 هزار دینار ساخته می شود که قیمت مناسبی محسوب می شود و این مسجد را در ابعاد مختلف می توان در مناطقی که نیاز به مسجد دارند، ساخت.
رئیس مجلس اوقاف جعفری تصریح کرد: نور این مسجد هوشمند از انرژی خورشیدی تامین می شود و متناسب با فضای آن قابل توسعه نیز است.
این مسجد همچنین مجهز به بلندگویی پیشرفته است که صدای آن همسایه ها را اذیت نمی کند و در آینده این مسجد را به شبکه پخش اذان یکپارچه متصل می کنند.
مسجد هوشمند با طرح ساخت مساجد جامع و مساجد بزرگ در کشور در تعارض قرار ندارد.
پایان پیام/

کد خبر 302472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha