اجرای طرح ملی دادرس هلال احمر در مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی دادرس در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، غلامرضا صبوری، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، با اعلام این خبر گفت: اجرای این طرح در مدارس مرکز استان از سال گذشته آغاز شده و امسال با رویکرد پوشش تمامی مدارس استان ادامه دارد.

 

وی گفت: طرح ملی دادرس که کوتاه شده جمله ( دانش آموز آماده در روزهای سخت) است از سوی سازمان جوانان هلال احمر کشور با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان اجرایی شده است.

 

صبوری با اشاره به اینکه در این طرح، دانش آموزان در مدت 8 ساعت با مهارت های امدادی آشنا می شوند، گفت: مباحث همگانی امداد و کمک های اولیه، اقدامات حین قبل و بعد از وقوع حوادث طبیعی، پناهگیری و تخلیه اضطراری در زلزله از جمله موضوعاتی است که دانش آموزان آموزش می بینند.

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان افزود: امسال با اجرای این طرح در590 کلاس درس خراسان جنوبی 11 هزار و 823 دانش آموز، آموزش های مقدماتی مقابله با حوادث را فرا می گیرند.

 

صبوری با بیان اینکه این آموزش اولیه می تواند مقدمه ای برای شروع آموزش های تکمیلی امداد و نجات دانش آموزان باشد از خانوادهها خواست با نام نویسی نوجوانان و جوانان در کلاس های آموزش امداد و کمک های اولیه در زمان اوقات فراغت به رشد علمی و امدادی آنان کمک کنند.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، وی به شعار هر خانواده یک امدادگر اشاره کرد و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با تمام توان در جهت تحقق این شعار گام برمی دارد.

 

معاون امور جوانان هلال احمر خراسان جنوبی، نوجوانان و جوانان را سرمایه های آینده هر خانواده و کشور دانست و گفت: با فراگیری آموزش های لازم از سوی این عزیزان می توان فردایی بدون تلفات جانی و مالی در برخورد با حوادث طبیعی داشت.

 

پایان پیام/

کد خبر 302744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha