60 ورزشکار نابینا و کم بینا در گیلان فعالیت می کنند

خبرگزاری شبستان: رئیس هیات ورزش نابینا و کم‌بینا استان گیلان اعلام کرد: در حال حاضر 60 ورزشکار کم‌بینا و نابینا در گیلان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، مسعود کارگر، ریس هیات ورزش نابینا و کم‌بینا استان گیلان در جشنی که به مناسبت روز جهانی نابینا و کم‌بینایان امروز (22مهر ) در سالن یادگار امام رشت بر گزار شد؛ گفت: در گیلان 60 ورزشکار در هشت رشته آقایان و چهار رشته ویژه بانوان فعالیت می‌کنند.


وی با اشاره به پتانسیل بالای ورزشکاران نابینا و کم‌بینا اظهار کرد: این قشر توانستند ثابت کنند که می‎توانند در هر عرصه‌ای که ورود کرده، موفق باشند و هم اکنون در گیلان 4 ورزشکار نابینا داریم که توانستند در سطح جهان وملی بدرخشند.


کارگر به کمبود مالی این هیات ورزشی اشاره کرد و گفت: از مسئولین و خیرین تقاضا دارم به این قشر از جامعه توجه ویژه داشته و بی‌تفاوت نباشند چراکه در حال حاضر 80 درصد مشکل این هیات، مشکل مالی است.


وی به مکان ورزشی نابینایان اشاره کرد و بیان داشت: اگر مسئولین حداقل بتوانند یک سالن ورزشی در اختیار این هیات حتی به صورت اجاره‌ای قرار دهند که بتوانیم کسب درآمد کنیم تا حدی مشکل هیات ورزشی نابینایان گیلان حل خواهد شد.


گفتنی است، 23 مهر برابر با 15 اکتبر روز جهانی نابینایان(عصای سفید) نام‌گذاری شده است.

 

پایان پیام/
 

 

کد خبر 303097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha