فرهنگ نظارت‌پذیری در جامعه گسترش یابد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل جدید بازرسی استان قم گفت: باید فرهنگ نظارت‌پذیری روز به روز در جامعه گسترش یابد و نظارت و بازرسی صحیح موجب ارتقای کیفی فعالیت دستگاه‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محمود صلبی امروز(23 مهر) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان بازرسی استان قم گفت: استان قم، یک استان ویژه به شمار می‌رود که ظرفیت‌های گوناگونی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.
 

وی بیان داشت:‌ به دلیل این جایگاه مهم، باید مدیران قمی هم فعالانه‌تر عمل کنند و مردم هم انتظارات بیشتری از مدیران دارند که به حق است.


مدیرکل جدید بازرسی استان قم عنوان داشت: سازمان بازرسی به عنوان چشم و گوش دستگاه قضایی فعالیت می‌کند و جایگاه بسیار خطیری دارد که باید با درک این مهم به فعالیت بپردازد.
 

صلبی با اشاره به مستقل بودن سازمان بازرسی از قوه مجریه گفت: این امر ظرفیتی گسترده به منظور فعالیت بهتر و آزادانه در اختیار بازرسان این سازمان قرار داده است و موجب سالم‌سازی بیشتر نهادها و دستگاه‌ها می‌شود.
 

وی به بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص نظارت و بازرسی اشاره کرد و گفت: ایشان همواره بر این امر تاکید داشته‌اند و ساختار سازمان بازرسی باید به گونه‌ای باشد که برای هر دستگاه واحدی داشته باشد و در حین اجرای پروژه‌ها و حتی پیش از آن کار خود را انجام دهد.


صلبی تاکید کرد: باید فرهنگ نظارت‌پذیری روز به روز در جامعه گسترش یابد و نظارت و بازرسی صحیح موجب ارتقای کیفی فعالیت دستگاه‌ها شود.
  

مدیرکل جدید بازرسی استان قم بیان داشت: در بسیاری از موارد عدم عملکرد صحیح موجب بروز ناکارآمدی و فساد می‌شود به همین دلیل سازمان بازرسی باید با مراقبت کافی زمینه دفت عمل در کارها را فراهم آورد.
 

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها نباید موجب از دست رفتن انگیزه کار دیگر دستگاه‌ها شوند افزود: بازرسی به شیوه تخریبی موجب ضربه وارد شدن به کارها خواهد شد و فساد را به دنبال خواهد داشت.


مدیرکل جدید بازرسی استان قم تاکید کرد: در سازمان بازرسی افراط و تفریط و همچنین تساهل و تسامح جایی نخواهد داشت و باید همه دستگاه‌ها به دور از سیاسی کاری تنها به دنبال اجرای قانون و فعالیت برای مردم باشند.
پایان پیام/

کد خبر 303452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha