جشنواره خلیج فارس بستری برای شکوفایی هنرمندان هرمزگان فراهم کرده است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت:برگزاری جشنواره خلیج فارس بستری برای شکوفایی هنرمندان هرمزگان فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، حجت الاسلام حسین مرشدی در نخستین نشست مشورتی جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگ و هنر اقدامات بنیادی انجام شود، اظهار داشت:برای یک سیاست گذاری بلند مدت باید جلسات مشورتی و کارگروه های جشنواره خلیج فارس به صورت منظم برگزار شود.


وی ادامه داد:برای تاثیرگذاری بیشتر در حوزه خلیج فارس باید با نگاهی خلاقانه آثار فرهنگی و هنری جذابی تولید شود تا فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه استان هرمزگان از ظرفیت بزرگی برای اقدامات فرهنگی و هنری با موضوع خلیج فارس برخوردار است، تصریح کرد: ریشه فرهنگ منطقه خلیج فارس در استان هرمزگان است و این استان از بالاترین ظرفیت برای حفظ فرهنگ و هویت خلیج فارس برخوردار است که در این راستا باید سرمایه گذاری لازم در این استان صورت گیرد و اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص پیدا کند.
 

حجت الاسلام مرشدی خاطرنشان کرد: باید در زمینه فرهنگ و هنر به گونه ای کار کنیم که استان هرمزگان به عنوان یک استان فرهنگی در کشور شناخته شود.
 

وی برگزاری جشنواره خلیج فارس در هرمزگان را پشتوانه ای برای فرهنگ و هنر این استان دانست و گفت:جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس آثار و برکات خوبی برای استان هرمزگان در پی داشته است و برگزاری این جشنواره ضمن ایجاد انگیزه برای هنرمندان، بستری برای شکوفایی هنرمندان استان هرمزگان را فراهم کرده است.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد:در راستای افزایش سطح برنامه های فرهنگی و هنری با موضوع خلیج فارس و همچنین اختصاص بودجه های بیشتر به این حوزه لازم است تا بنیاد خلیج فارس تشکیل شود.
 

شایان ذکر است؛ نخستین نشست مشورتی جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس با حضور صاحب نظران و اساتید حوزه فرهنگ و هنر استان هرمزگان برگزار شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 304961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha