چون دین و عزت اسلامی در خطر بود، مردم منطقه تحمل نکردند

حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از اینکه برخی ریشه انقلاب‌های منطقه را ریشه اقتصادی می‌دانند؛ گفت:وقتی دین و عزت اسلامی در خطر باشد و عدالتی نیز در کار نباشد طبیعی است که مردم تحمل نخواهند کرد.

 عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی ریشه انقلاب‌های منطقه را ریشه اقتصادی می‌دانند، به خبرنگار شبستان گفت: درست است در شکل‌گیری این انقلاب‌ها مسایل اقتصادی نیز دخیل بوده است اما سه چهار گونه تغییر در این کشورها باعث شد که مردم علیه دیکتاتورها قیام کنند.

 

وی اظهار کرد: مردم وقتی حرکت‌شان را شروع کردند شعارهای اسلامی سر دادند و زیر لوای پرچم اسلام چه شیعه و چه سنی به نماز ظهر می‌ایستادند که این امر نشان می‌دهد ریشه این انقلاب‌ها ریشه‌ای اسلامی است.

 

حیدرپور تصریح کرد: مردم در این کشورها به دنبال عدالت‌خواهی بودند زیرا می‌دیدند عده‌ای در رفاه کامل بسر می‌برند و عده‌ای دیگر حتی به نان شب نیز محتاج هستند، این بود که علاوه بر شعار اسلام‌خواهی شعار عدالت‌خواهی نیز سر دادند.

 

وی بیان کرد: وقتی دین و عزت اسلامی در خطر باشد و عدالتی نیز در کار نباشد طبیعی است که مردم تحمل نخواهند کرد.

 

حیدرپور ادامه داد: قطعا سطح زندگی و رفاه در جمهوری اسلامی قابل مقایسه با این کشورها نیست زیرا مردم ایران اسلامی در سایه انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب به عزت و اقتدار اسلامی خود دست یافته‌اند، این در حالی است که مردم این کشورها نه تنها هیچ‌گونه آزادی‌ای نداشتند بلکه عزت و شرف اسلامی‌شان نیز هر روز پایما‌ل‌تر می‌شد.

 

 

حیدرپور تصریح کرد: انقلاب‌های منطقه دقیقا منطبق بر انقلاب اسلامی ایران است و نوع حرکت و جهت‌گیری و بهره‌وری آنها از رهنمودهای مقام معظم رهبری است و در واقع این انقلاب‌ها نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

 

پایان پیام/  

 

کد خبر 30504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha