بیت امام خمینی(ره) میزبان خوشنویسان در روز عید غدیر

خبرگزاری شبستان:‌ هنرمندان خوشنویس حوزه هنری استان مرکزی همزمان با عید سعید غدیر خم در بیت قدیمی امام خمینی (ره) در شهرستان خمین به کتابت اشعار دیوان امام خمینی (ره) می پردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌‌ همزمان با عید سعید غدیرخم و برگزاری هفتمین جشنواره ادبی یار و یادگار، هنرمندان خوشنویس حوزه هنری استان مرکزی در محل بیت قدیمی امام خمینی (ره) در شهرستان خمین به کتابت اشعار دیوان امام خمینی (ره) می پردازند.


بر اساس این گزارش،‌ گروه هنرمندان خوشنویس استان مرکزی آثار خوشنویسی خود را از دیوان اشعار و چهل حدیث امام خمینی (ره) با خطوط ثلث، نستعلیق،‌ نسخ و شکسته به رشته تحریر در می آورند.


بر این اساس، آثار کتابت شده در قالب نمایشگاه در همان روز در معرض نمایش قرار خواهند گرفت و آثار افراد برگزیده برای موزه حضرت امام (ره) خریداری می شود.


لازم به ذکر است،‌ جشنواره ادبی یارو یادگار با هدف ترویج گفتمان و اندیشه های بلند امام خمینی (ره) در حوزه ادبیات معاصر و شناساندن ابعاد شخصیتی معمار کبیر انقلاب اسلامی به نسل های جدید اول آبان امسال در بیت تاریخی حضرت امام (ره) در خمین برگزار می شود.


همچنین، در این جشنواره که به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار می شود، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت و حجت الاسلام سیدعلی خمینی نیز به عنوان سخنران جشنواره حضور دارد.


گفتنی است، هفتمین جشنواره ادبی یار و یادگار در قالب های شعر، داستان، نثر ادبی، مقاله، و شعر و داستان کودک و نوجوان با ارائه آثاری از اهل قلم، نویسندگان و شاعران از سراسر کشور در قالب یک کارگاه ادبی در روز عید غدیر برگزار می شود.


سیداسدالله رضوانی، حبیب الله امیدوار، محمدحسین کریمی نورعینی، ناصر فراهانی، بابک کاظمی راد، حمیدرضا صداقت نیا، سمانه یعقوبی، اسماعیل دارابی منش، محمود پورهادی، ریحانه عطاخانی، محمدرضا کرمی، سیدمهرداد حسینی، میترا خانمحمدی، علی احمدی قاسم آبادی و مجید جدیدی از جمله هنرمندانی هستند که در این برنامه به کتابت دیوان اشعار امام خمینی (ره) می پردازند.


پایان پیام/

کد خبر 305097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha